EAT6-VAIHTEISTO

/image/80/8/peugeot_208_2015_159_fr.81808.jpg

PEUGEOT 2008 -katumaasturissa on 1,2-litraisen PureTech 110 S&S -moottorin yhteydessä momentinmuuntimella varustettu 6-vaihteinen EAT6-automaattivaihteisto, joka optimoi polttoaineenkulutuksen ja voimistaa ajoelämyksiä. Siinä käytetyn Quickshift-tekniikan ansiosta vaihteiden vaihto on nopeaa ja sulavaa.

Lisäksi sen hyötysuhde (energiatehokkuus) on pienemmän sisäisen kitkan ja lukittavan momentinmuuntimen yhdistämisen ansiosta melkein sama kuin käsivalintaisen vaihteiston.

Käsivalintaiseen vaihteistoon verrattuna sen CO2-päästöero on ainoastaan 7 g/km (vakiorengaskoko). Kyseisen vaihteiston ajomukavuus ja taloudellisuus tekevätkin siitä juuri erityisen houkuttelevan.

PURETECH-MOOTTORIT

/image/22/5/peugeot_suv2008_layout4-7.87225.jpg

Modulaarinen ja kompakti 3-sylinterinen moottori sisältää runsaasti edistyksellistä tekniikkaa, minkä ansiosta se on erittäin suorituskykyinen ja taloudellinen voimanlähde. Sen käyntiominaisuudet ovat markkinoiden huippuluokkaa, sillä se tarjoaa erinomaisen väännön ja tehon jo alhaisilla kierrosluvuilla. Tämän suorituskykyisen ja erittäin miellyttävän ajokokemuksen tarjoavan moottorin polttoaineenkulutus ja CO2-päästö ovat pienentyneet 25 prosenttia.

Uuteen EAT6-automaattivaihteistoon yhdistetyn 1,2-litraisen PureTech 110 S&S -turbomoottorin CO2-päästö on yhdistetyssä ajossa vain 110 g/km. Se vastaa automaattivaihteistollisten bensiinimoottoreiden huipputasoa kyseisessä segmentissä.

BlueHDi-MOOTTORIT

/image/22/6/peugeot_suv2008_layout4-6.87226.jpg

Kompaktin PEUGEOT 2008 -katumaasturin 1,6-litraisissa BlueHDi-moottoreissa käytetään SCR-tekniikkaa (Selective Catalytic Reduction) ja lisäainetta hyödyntävää hiukkassuodatinta (FAP). Näissä Euro 6 -päästönormin mukaisissa moottoreissa yhdistyvät ihanteellisella tavalla esimerkillinen suorituskyky, hallittu kulutus ja alhaiset päästöt. Niiden CO2-päästö on alle 90 g/km ja polttoaineenkulutus 3,5 l / 100 kmi. Kyseiset moottorit kuuluvat 1,6-litraisten BlueHDi-dieselmoottoreiden mallistoon, joka on markkinoiden taloudellisin ja suorituskykyisin.

HIUKKASSUODATIN JA KATALYSAATTORI

/image/22/7/peugeot_suv2008_layout1-7.87227.jpg

BlueHDi-tekniikka optimoi kulutukseni SCR-tekniikani ja hiukkassuodattimeni avulla.

SCR-katalysaattorin (Selective Catalytic Reduction) sijainti lisäainetta hyödyntävän hiukkassuodattimen etupuolella mahdollistaa:
- NOx-päästöjen (typen oksidit) alentamisen jopa 90 %:lla
- CO2-päästön ja kulutuksen optimoinnin (jopa ‒ 4 % verrattuna Euro 5 -moottoreihin)
- Puhdistuksen nopeamman toiminnan auton kylmäkäynnistyksen jälkeen.
 

STOP & START

/image/22/8/peugeot_suv2008_layout4-5.87228.jpg

Tämä uuden sukupolven Stop & Start -järjestelmä on nopea, tehokas ja hiljainen. Sen ansiosta moottori siirtyy niin sanotusti valmiustilaan juuri ennen auton pysähtymistä ja pysähdysajaksi, mikä mahdollistaa entistä alhaisemman kulutuksen ja pienemmän CO2-päästön.
 
Kun kuljettaja vapauttaa jarrupolkimen, moottori käynnistyy välittömästi uudelleen ilman häiritseviä ääniä ja tärinöitä.

MITAT

  • /image/22/9/peugeot_suv2008_layout14-2.87229.jpg

    PITUUS

  • /image/23/1/peugeot_suv2008_layout14-4.87231.jpg

    SISÄTILA

  • /image/23/3/peugeot_suv2008_layout14-6.87233.jpg

    TAVARATILA