/image/11/3/peugeot_208_3-ovinen.85113.jpg

PEUGEOT 208 3-ovinen

Alkaen - 13 190,00 Autoverollinen hinta*

PEUGEOT 208 3-ovinen

EAT6-VAIHTEISTO

/image/80/8/peugeot_208_2015_159_fr.81808.jpg

PEUGEOT 208:ssa on moottorina 1,2 litran PureTech 110 S&S, 6-vaihteinen EAT6-automaattivaihteisto, jossa kulutus ja korkeatasoinen ajoelämys yhdistyvät optimaalisella tavalla. Siinä käytetyn Quickshift-tekniikan ansiosta vaihteiden vaihto on nopeaa ja sulavaa.

Toisaalta sen hyötysuhde (energiatehokkuus) on pienemmän sisäisen kitkan ja lukittavan momentinmuuntimen yhdistämisen ansiosta melkein sama kuin mekaanisen vaihteiston.

Päästöero käsivalintaiseen vaihteistoon on ainoastaan 1 g/km (vakiorengaskoko), minkä ansiosta kyseinen vaihteistoversio on ajettavuudeltaan ja kulutukseltaan hyvässä asemassa.

PureTech-MOOTTORIT

/image/16/2/peugeot_essence_2015_152.85162.jpg

Modulaarinen ja kompakti, suorituskykyinen ja taloudellinen 3-sylinterinen moottori sisältää huipputason tekniikkaa. Sen ajomukavuus ja suorituskyky ovat markkinoiden huippuluokkaa heti alhaisista kierrosluvuista lähtien. Lisäksi se on markkinoiden paras väännön ja kierrosluvun/tehon kompromissi. Tämän suorituskykyisen ja erittäin miellyttävän ajokokemuksen tarjoavan moottorin kulutus ja CO2 ovat pienentyneet 25 %.

PEUGEOT 208:n bensiinimoottorit ovat taloudellisia ja kaikkien yhdistetty kulutus on alle 4,6 l/100 kmi.

Uuteen EAT6-automaattivaihteistoon yhdistetyn 1,2 l PureTech 110 S&S EAT6:n CO2-päästö on vain 104 g/kmi, minkä ansiosta se on automaattivaihteistollisten bensiinimoottoreiden luokan huipputasoa.

 

BlueHDi-MOOTTORIT

/image/16/3/peugeot_diesel_2015_186_fr.85163.jpg

PEUGEOT 208:n BlueHDi-moottorisukupolvi täyttää Euro 6-normini.

BlueHDi-moottoreissa yhdistyvät ihanteellisella tavalla esimerkillinen suorituskyky ja alhaiset päästöt. PEUGEOT 208:ssa niiden kaikkien CO2-päästö on alle 95 g/km ja kulutus 3,6 l/100kmi. Näin ollen 1,6 l BlueHDi-moottorimallisto on markkinoiden taloudellisin ja suorituskykyisin. Malliston CO2-päästö on yhdistetyssä ajossa ennätyksellisen pieni 79 g/km pienikulutuksisissa 75 hv ja 100 hv-malleissa.

HIUKKASSUODATIN JA KATALYSAATTORI

/image/16/4/peugeot_208_2015_183_fr.85164.jpg

BlueHDI-tekniikka optimoi kulutukseni SCR-tekniikan i ja FAP:ni ansiosta

SCR-katalysaattorin (Selective Catalytic Reduction) lisäaineen ruiskutus hiukkassuodattimen (FAP) etupuolelle mahdollistaa:

  • Typpioksidipäästöt alenevat 90 %.
  • Hiukkaspäästöt vähenevät 99,9 %.
  • CO2-päästön ja kulutuksen optimoimisen (-4 % verrattuna Euro 5 -moottoreihin).
  • Nopeamman ilmauksen auton käynnistämisen jälkeen alhaisessa lämpötilassa toimimisen ansiosta.

STOP & START

/image/16/5/peugeot_208_2015_422_fr.85165.jpg

Tämä uuden sukupolven Stop & Start -järjestelmä on nopea, tehokas ja hiljainen. Sen ansiosta moottori siirtyy niin sanotusti valmiustilaan juuri ennen auton pysähtymistä ja pysähdysajaksi. Tämä mahdollistaa entistä alhaisemman kulutuksen ja pienemmän CO2-päästön.

Kun kuljettaja vapauttaa jarrupolkimen, moottori käynnistyy välittömästi uudelleen ilman häiritseviä ääniä ja tärinöitä.

ENNÄTYKSELLISEN ALHAINEN KULUTUS

/image/16/6/peugeot_208_2015_422_fr.85166.jpg

PEUGEOT 208:n kulutukseltaan erittäin alhainen 1,6 litran BlueHDi 100 S&S -moottori, jossa on 5-vaihteinen käsivalintainen vaihteisto, pitää hallussaan Ranskassa Belchampin radalla ajettua pitkän matkan ajon kulutusennätystä, jonka suorittamista ranskalaisen UTAC:ni viranomaiset valvoivat.

2 152 km kuljettiin 38 tunnissai 43 litralla dieseliä eli polttoaineen keskikulutus oli vain 2,0 l / 100 km. Tämä ennätys on osoitus Euro 6 BlueHDi-dieselmoottoreiden teknisestä erinomaisuudesta ja niiden merkityksestä CO2-päästön pienentämisessä.

PEUGEOT 208 on kulutuksen suhteen polttomoottoriautojen mallisarjan kansainvälistä huippua.

MITAT

  • /image/16/7/peugeot_partnertepee_1502tech_c-04.85167.jpg

  • /image/16/9/peugeot_partnertepee_1502tech_c-03.85169.jpg

  • /image/17/1/peugeot_partnertepee_1502tech_c-02.85171.jpg

  • /image/17/3/peugeot_partnertepee_1502tech_c-01.85173.jpg