308 HB

PEUGEOT 308 5-ovinen

Alkaen - 19 390,00 Autoverollinen hinta*

TEKNIIKKA

Peugeot 308:ssa on useita teknisiä innovaatioita. Ne liittyvät ajonautintoon, mukavuuteen ja ajamisen avustamiseen. Niiden ansiosta matkan jokainen hetki on erityisen miellyttävä.

TEHOKKAAT MOOTTORIT

/image/49/0/pure-tech-gallerie-1920x1080.13490.jpg
/image/58/3/blue-hdi-gallerie-1920x1080.13583.jpg

PureTech

Uudessa Peugeot 308 -mallissa on uusi 1.2 l 130 hv 3-sylinterinen PureTech-bensiinimoottori. Turboahdettuun moottoriversioon voidaan liittää 6-vaihteinen käsivalintainen vaihteisto tai 6-vaihteinen EAT6-automaattivaihteisto (Efficient Automatic Transmission 6).

Kompaktien mittojen, alennetun painon, innovatiivisten ja vähäkitkaisten materiaalien käytön ansiosta se on suorituskykyinen ja taloudellinen sekä samalla kertaa luotettava ja vankkarakenteinen.
Tämän suorituskykyisen ja erittäin miellyttävän ajokokemuksen tarjoavan moottorin kulutus ja CO2-päästö ovat pienentyneet 21 %.i
Tämän uuden kolmisylinterisen PureTech-bensiinimoottorin myötä uusi Peugeot 308:n yhdistää erinomaisen suorituskyvyn ja upean ajoelämykseen.

BlueHDi-moottorit

Uudessa Peugeot 308:ssa on käytetty uusia tekniikoita, ja sen Euro 6-dieselmoottoreita kutsutaan nimellä BlueHDi. Selektiivisen katalyyttisen pelkistyksen (SCR)iSelective Catalytic Reduction ja lisäaineen ruiskutuksen hiukkassuodattimeen yhdistävä BlueHDi-tekniikka vähentää typpioksidipäästöjä peräti yli 90 % ja sen ansiosta CO2-päästö ja polttoaineenkulutus ovat optimaalisella tasolla. Lisäksi hiukkaspäästöt vähenevät 99,9 %.i

EAT6-AUTOMAATTIVAIHTEISTO

/image/86/9/eat6.85869.jpg

Uudessa 6-vaihteisessa EAT6-automaattivaihteistossa (Efficient Automatic Transmission 6) on käytössä Quickshift-tekniikka, jonka ansiosta vaihteiden vaihto käy nopeasti ja samalla erinomaisen pehmeästi ajomukavuuden ollessa huipputasoa. Myös tämä vaihteisto on suunniteltu siten, että CO2-päästö on laskenut jyrkästi.

UUSI KULUTUSENNÄTYS

Uusi Peugeot 308 valittiin vähän aikaa sitten Euroopan vuoden 2014 autoksi. Nyt sen valikoimaa on tullut täydentämään uusi 130 hv:n PureTech-bensiiniturbomoottori. Mallisarjan hatchback on juuri tehnyt uuden kulutusennätyksen: 2,85 litraa polttoainetta / 100 km ja 1 810 ajokilometriä yhdellä täydellä tankilla!

Tämä suoritus tehtiin Almerian radalla Espanjassa ranskalaisen UTAC:n (Union Technique de l’Automobile, du motocycle et du Cycle) viranomaisten valvomissa olosuhteissa. Uudella vakiovarustetulla Peugeot 308 hatchbackilla, jossa oli uusi kolmisylinterinen PureTech-bensiiniturbomoottori ja 6-vaihteinen käsivalintainen vaihteisto, ajettiin yli 32 tunnin ajani ja bensiiniä kulutettiin 51,4 litraa. Uusi Peugeot 308 on siis tehnyt uuden yhden täyden tankin kulutus- ja matkaennätyksen.

DRIVER SPORT PACK

/image/87/0/mittaristo.85870.jpg
/image/87/1/startstop.85871.jpg

Peugeot 308 on urheilullinen hatchback, joka vastaa kuljettajansa vähäisimpiinkin käskyihin. Dynaamisen ajotavan ystäville Driver Sport Pack on tarjolla lisävarusteena.

Kuljettaja kytkee tämän järjestelmän päälle keskikonsolissa sijaitsevalla "Sport"-painikkeella. Järjestelmän ansiosta tiettyjä asetuksia voidaan muokata siten, että koet ajoelämyksen entistäkin voimakkaampana: ohjaustehostimesta ja kaasupolkimen liikeradasta tulee vieläkin reaktiivisempia, moottorin ääni vahvistuu ja kuulostaa entistä urheilullisemmalta, mittariston näytön väri vaihtuu valkoisesta punaiseen ja mittaristo näyttää dynaamiseen ajoon liittyviä parametreja (moottorin teho, ahtopaine, pitkittäis- ja poikittaiskiihtyvyys).

KOSKETUSNÄYTTÖ

i

Uudessa Peugeot 308:ssa kuljettajan käytössä on iso 9,7 tuuman kosketusnäyttötabletti, joka on suunnattu kuljettajaan päin ja joka on täysin integroitu osa keskikonsolia. Kosketusnäytön kautta käytössä on runsas määrä eri toimintoja. Kosketusnäytön painikkeet ja pikakuvakkeet tekevät sen käytöstä intuitiivista ja yksilöllistä.

ÄÄNI JA AUDIO

i

Uuden Peugeot 308:n kosketusnäyttö on suunniteltu siten, että siihen voi yhdistää useita laitteita AUX- tai USB-liitännän kautta. Valitse soittolistasi levynkansien perusteella ja tallenna mielimusiikkiasi. Kun varusteena on navigointijärjestelmä jukeboxilla, kosketusnäytössä on 6,9 Gt tallennustilaa. Sen jälkeen vaikein tehtävä onkin enää hyvän kappaleen valitseminen. Sinun ei enää tarvitse odottaa kotiin asti voidaksesi katsella valokuva-albumiasi. Auton ollessa pysähtyneenä voit nyt katsella valokuvia USB-tikun kautta kosketusnäytöltä.

/image/90/6/08.85906.jpg

SÄHKÖTOIMINEN OHJAUSTEHOSTIN

Uudessa Peugeot 308:ssa sähköisen pumppuryhmän ohjaama muuttavatehoinen ohjaustehostin on korvattu sähkötoimisella ohjaustehostimella. Tämä alentaa CO2 päästöä entisestään. Autoa on myös erinomaisen helppo käsitellä kaupungissa sähkötoimisen ohjaustehostimen ansiosta. Lisäksi uuden 308:n kääntöympyrä on huomattavan pieni.

/image/92/1/23.85921.jpg

TALOUDELLINEN AERODYNAAMISUUS

Uuden Peugeot 308:n tyyli, mitat ja painopisteen madaltuminen vaikuttavat merkittävästi aerodynamiikkaan. Auton ilmanvastuskertoimet ovat luokkansa kärkeä. Ensin mainittu lähtee arvosta 0,28 ja jälkimmäinen arvosta 0,63. Nämä tulokset vaikuttavat polttoaineenkulutuksen ja CO2-päästön pienenemiseen.

PERUUTUSKAMERA

i

Peruutuskamera näyttää kuvana ja osoittaa sinulle äänimerkillä, sen mitä auton takana on. Takaluukun tasolle sijoitettu kamera käynnistyy automaattisesti, kun vaihdat peruutusvaihteelle, ja samalla kamera alkaa lähettää kuvaa kosketusnäyttöön. Värilliset viivat osoittavat etäisyyden esineisiin.

DRIVER ASSISTANCE PACK

i

Uudessa Peugeot 308:ssa on runsaasti turvallisuutta lisääviä varusteita. "Driver Assistance Pack" sisältää aktiivisen vakionopeussäätimen, törmäysvaroitusjärjestelmän ja hätäjarrutustehostimen. Nämä toiminnot ovat yhteydessä auton keulassa jäähdyttimen säleikön kohdalle sijoitettuun tutkaan. Aktiivinen vakionopeussäädin alentaa automaattisesti ohjelmoitua nopeutta, kun edellä ajava auto ajaa sinua hitaammin ja jarrutat moottorijarrutuksella. Jos ajat liian kovaa vauhtia edellä ajavan auton nopeuteen nähden, törmäysvaroitusjärjestelmä ehdottaa jarrutusta nopeuseron pienentämiseksi. Jos törmäys on varma, hätäjarrutustehostin alentaa nopeutta enintään 20 km/h törmäyksen välttämiseksi tai sen seurausten lieventämiseksi. Nämä toiminnot eivät millään tavalla vähennä kuljettajan vastuuta, vaan hänen on aina kaikissa tilanteissa säilytettävä auton hallinta ja ajettava voimassa olevia tieliikennelakeja noudattaen.

/image/94/7/frein-hill-assist-peugeo-nouvelle-3081.43947.jpg

HANDSFREE-SISÄÄNPÄÄSY JA -KÄYNNISTYS

Mekaanisen avaimen sijasta ovet voidaan avata lukituksesta elektronisen tunnistuksen avulla ja moottori voidaan käynnistää ja pysäyttää painamalla Start&Stop-painiketta. Ovien lukitsemiseen riittää, että viet kätesi etuoven kahvalle. Varmista ensin, että autossa ei ole ketään.

/image/77/3/surveillance-peugeot-nouvelle-308.66773.jpg

KATVEAVUSTIN

Etu- ja takapuskureissa sijaitsevien neljän tunnistimen avulla tämä tekniikka pitää sinut matkan aikana ajan tasalla siitä, onko kuolleessa kulmassa auto tai moottoripyörä. Jos järjestelmä havaitsee ajoneuvon katvealueella, kyseisen puoleiseen ulkotaustapeiliin syttyy diodi.

TALOUDELLINEN RAKENNE

i

Uusi Peugeot 308 on kompakti ja sen ansiosta kevyt. Auto on 47 mm matalampi, 23 mm lyhyempi ja 10 mm kapeampi kuin edeltäjänsä, jolloin myös sen paino on edeltäjäänsä pienempi. Lisäksi laserhitsaustekniikan käyttö alentaa painoa. Uuden EMP2-perusrakenteen käyttöönotto on alentanut painoa 70 kg.

PAINOLTAAN OPTIMOIDUT OSAT

i

Auton osien suunnittelussa on pyritty auton painon keventämiseen. Uusi pyöräntuenta on kevyempi puolittain onton kallistuksenvakaimen ja alumiiniosien käytön ansiosta. Myös jarrujärjestelmä on mitoitettu siten, että sekin osallistuu auton painon pienentämiseen.

SÄHKÖTOIMINEN SEISONTAJARRU JA MÄKILÄHTÖAVUSTIN

/image/91/7/41.85917.jpg

Uudessa Peugeot 308:ssa on Allure -varustetasossa vakiovarusteena sähkötoiminen seisontajarru. Se kiristyy automaattisesti, kun moottori sammutetaan ja vapautuu liikkeelle lähdettäessä. Mäkilähtöavustin on vakiovarusteena Active varustetasolta alkaen ja se helpottaa liikkeellelähtöä ja auton käsittelyä mäessä. Tämän aivan uudenlaisen tekniikan ansiosta auto pysyy paikallaan lyhyen aikaa (noin 2 sekuntia), jotta ehdit siirtää jalan jarrupolkimelta kaasupolkimelle.

ERINOMAINEN TALOUDELLISUUS

/image/88/3/efficience-peugeot-nouvelle-308-video.85883.jpg

Uusi Peugeot 308:n on painoltaan selvästi aikaisempaa kevyempi, mikä pienentää polttoaineenkulutusta ja CO2-päästöjä. Samalla taataan ensiluokkaiset ajo-ominaisuudet. Jotta auton painoa on saatu 308:n edeltäjämalliin verrattuna alennettua 140 kg, painon optimointi on ulotettu kaikille tasoille: kompaktiin kokoon, aerodynamiikkaan sekä materiaalien ja varusteiden keventämiseen.