308 SW

PEUGEOT 308 SW

Alkaen - 21 587,57 Autoverollinen hinta*

TEKNIIKKA

Peugeot 308 SW:ssä on useita teknisiä innovaatioita. Ne liittyvät ajonautintoon, mukavuuteen ja ajamisen avustamiseen. Niiden ansiosta matkan jokainen hetki on erityisen miellyttävä.

TALOUDELLISET MOOTTORIT

/image/58/2/pure-tech-gallerie-1920x1080.13582.jpg
/image/58/3/blue-hdi-gallerie-1920x1080.13583.jpg

PURETECH

Uudessa Peugeot 308 SW -mallissa on uusi 1,2 l 3-sylinterinen PureTech-bensiinimoottori. Sen turboahdetussa moottoriversiossa on joko käsivalintainen 6-vaihteinen vaihteisto tai 6-vaihteinen EAT6-automaattivaihteisto (Efficient Automatic Transmission 6).

Kompaktien mittojen, alennetun painon, innovatiivisten ja vähäkitkaisten materiaalien käytön ansiosta se on suorituskykyinen ja taloudellinen sekä samalla kertaa luotettava ja vankkarakenteinen. Tämän suorituskykyisen ja erittäin miellyttävän ajokokemuksen tarjoavan moottorin kulutus ja CO2-päästö ovat pienentyneet.i Uuden kolmisylinterisen PureTech-bensiinimoottorin myötä uusi Peugeot 308 SW yhdistää erinomaisen suorituskyvyn ja upean ajoelämykseen.

BlueHDi-MOOTTORIT

Uudessa Peugeot 308 SW:ssä on käytetty uusia tekniikoita, ja sen Euro 6-dieselmoottoreita kutsutaan nimellä BlueHDi. Selektiivisen katalyyttisen pelkistyksen SCR i ja lisäaineen ruiskutuksen hiukkassuodattimeen yhdistävä BlueHDi-tekniikka vähentää typpioksidipäästöjä peräti yli 90 %, ja sen ansiosta CO2-päästö ja polttoaineenkulutus ovat optimaalisella tasolla. Lisäksi hiukkaspäästöt vähenevät 99,9 %i.

EAT6-VAIHTEISTO

/image/57/5/boite-de-vitesse-eat6.86575.jpg

Uudessa 6-vaihteisessa EAT6-automaattivaihteistossa (Efficient Automatic Transmission 6) on käytössä Quickshift-tekniikka, jonka ansiosta vaihteiden vaihto käy nopeasti ja samalla erinomaisen pehmeästi ajomukavuuden ollessa huipputasoa. Myös tämä vaihteisto on suunniteltu siten, että CO2-päästö on laskenut jyrkästi.

DRIVER SPORT PACK

i

Dynaamisen ajotavan ystäville Driver Sport Pack on tarjolla vakiovarusteena Allure varustetasossa PureTech 110, 130 manuaali/automaatti ja BlueHDi 150 manuaaliin. Kuljettaja voi aktivoida toiminnon « Sport »-painikkeella, joka sijaitsee keskikonsolissa. Järjestelmä muokkaa tiettyjä parametreja ajoelämyksen voimistamiseksi.
Ohjaustehostimesta ja kaasupolkimen liikeradasta tulee vieläkin reaktiivisempia, moottorin ääni vahvistuu ja kuulostaa entistä urheilullisemmalta, mittariston näytön väri vaihtuu valkoisesta punaiseen ja mittaristo näyttää dynaamiseen ajoon liittyviä parametreja (moottorin teho, ahtopaine, pitkittäis- ja poikittaiskiihtyvyys).

/image/57/7/direction-assistee-electrique-peugeot-nouvelle-308.86577.jpg

SÄHKÖTOIMINEN OHJAUSTEHOSTIN

Uusi sähkötoiminen ohjaustehostin on korvannut sähköisen pumppuryhmän ohjaaman muuttavatehoisen ohjaustehostimen. Näin ollen uuden Peugeot 308 SW:n CO2-päästö on pienentynyt entisestään. Autoa on myös erinomaisen helppo käsitellä kaupungissa ja sen kääntöympyrä on huomattavan pieni.

/image/57/8/frein-hill-assist-peugeo-nouvelle-308.86578.jpg

HANDSFREE SISÄÄNPÄÄSY JA -KÄYNNISTYS

Mekaanisen avaimen sijasta ovet voidaan avata lukituksesta elektronisen tunnistuksen avullai ja moottori voidaan käynnistää ja pysäyttää painamalla Start&Stop-painiketta. Ovien lukitsemiseen riittää, että viet kätesi etuoven kahvalle autosta poistuessasi.

/image/57/9/frein.86579.jpg

SÄHKÖTOIMINEN SEISONTAJARRU

Uudessa Peugeot 308 SW:ssä on vakiovarusteena sähkötoiminen seisontajarru Allure-varustetasolla. Se kiristyy automaattisesti, kun moottori sammutetaan ja vapautuu liikkeelle lähdettäessä.

PARK ASSIST

i

Park Assist -järjestelmä hyödyntää toiminnassaan ultraäänitunnistimia.

Järjestelmä arvioi vapaana olevia pysäköintipaikkoja ja varmistaa oikeanlaiset ohjausliikkeet auton pysäköinnin ja pysäköintipaikalta poistumisen yhteydessä. Park Assist tekee varsinaiset ohjausliikkeet ja välittää tietoja näytön kautta ja äänimerkkien avulla. Jos autossasi on käsivalintainen vaihteisto, sinun tarvitsee vain huolehtia kaasu- ja jarrupolkimen painamisesta, vaihteenvaihdosta ja kytkimen käytöstä. Voit milloin tahansa ottaa ohjauksen hallintaasi tarttumalla ohjauspyörään.

MÄKILÄHTÖAVUSTIN HILL ASSIST

i

Sähkötoimisen seisontajarrun kanssa yhdessä toimiva Hill Assist -toiminto helpottaa liikkeellelähtöä ja auton käsittelyä mäessä. Tämän aivan uudenlaisen tekniikan ansiosta auto pysyy paikallaan lyhyen aikaa (noin 2 sekuntia), jotta ehdit siirtää jalan jarrupolkimelta kaasupolkimelle.

TALOUDELLISET MOOTTORIT

/image/58/2/efficience-peugeot-nouvelle-308-video.86582.jpg

Aivan kuten Peugeot 308 hatchback, myös Peugeot 308 SW on painoltaan edeltäjäänsä 140 kg kevyempi. Tämä tekee siitä luokkansa kevyimmän auton verrattaessa vastaavantyyppisen moottorin ja varusteet omaaviin autoihin.
Jotta auton painoa on saatu alennettua, painon optimointi on ulotettu kaikille tasoille: auton rakenne on täysin uudistettu, käytössä on ollut laserhitsaustekniikkaa sekä entistä kevyemmät ja innovatiivisemmat materiaalit, kuten alumiini tai komposiittimateriaalit. Myös jarrujärjestelmä on mitoitettu siten, että sekin osallistuu auton painon pienentämiseen. Näin ollen uuden Peugeot 308 SW:n polttoaineenkulutus ja CO2-päästö ovat pienentyneet. Samalla taataan erittäin hyvät ajo-ominaisuudet.