308 SW

PEUGEOT 308 SW

Alkaen - 21 590,00 Autoverollinen hinta*

PEUGEOT 308 SW

MITAT

  • /image/58/6/peugeot-nouvelle-308-sw-longueur.86586.jpg

    Pituus

  • /image/58/8/peugeot-nouvelle-308-sw-largueur.86588.jpg

    Leveys

  • /image/59/0/peugeot_nouvelle-308-sw_690x345-coffre.86590.jpg

    Tavaratila

  • /image/59/2/peugeot-nouvelle-308-hauteur.86592.jpg

    Korkeus

PURETECH-BENSIINIMOOTTORITEKNOLOGIA

/image/59/4/moteur-pure-tech.86594.jpg

Uudessa Peugeot 308 SW -mallissa on uusi 1,2 l 3-sylinterinen PureTech-bensiinimoottori, jonka turboahdetussa moottoriversiossa on joko käsivalintainen 6-vaihteinen vaihteisto tai 6-vaihteinen EAT6-automaattivaihteisto (Efficient Automatic Transmission 6). Tämä huipputason tekniikkaa sisältävä suorituskykyinen ja taloudellinen moottori on modulaarinen ja kompakti. Moottorin ajo-ominaisuudet ovat ensiluokkaiset heti alhaisista kierrosluvuista lähtien korkeapainesuoraruiskutuksen (200 baaria) ja uuden sukupolven tehokkaan turbon (240 000 r/mn) ansiosta. Maksimivääntö on 230 Nm:iä kierrosluvulla 1750 r/mn. Tämä on markkinoiden paras väännön ja kierrosluvun/tehon kompromissi. Lisäksi 95 % väännöstä on käytettävissä kierrosluvuilla 1500–3500 r/mn, jolloin se toimii optimaalisesti kaikissa olosuhteissa.

Kompaktien mittojen, alennetun painon, innovatiivisten ja vähäkitkaisten materiaalien käytön ansiosta se on suorituskykyinen ja taloudellinen sekä samalla kertaa luotettava ja vankkarakenteinen. Tämän suorituskykyisen ja erittäin miellyttävän ajokokemuksen tarjoavan moottorin kulutus ja CO2-päästö ovat pienentyneet 21 %.

BlueHDi-DIESELMOOTTORIT

/image/59/5/moteurs_diesel_bluehdi_.86595.jpg

BlueHDi on merkin Euro 6-dieselmoottoreiden nimi. Kyseisen tekniikan ansiosta typpioksidipäästöt alenevat jyrkästi - yli 90 %. CO2-päästöarvo ja polttoaineenkulutus ovat optimaalisella tasolla, ja lisäksi hiukkaspäästöt vähenevät 99,9 %.

Uuteen Peugeot 308 SW:hen on saatavana 2,0 l BlueHDi 150 -moottori, jossa on käsivalintainen tai automaattinen 6-vaihteinen EAT6-vaihteisto (Efficient Automatic Transmission 6). Tämän lisäksi on valittavana 1,6 l BlueHDi 100 -moottori yhdistettynä käsivalintaiseen 5-vaihteiseen vaihteistoon tai 1,6 l BlueHDi 120 -moottori yhdistettynä käsivalintaiseen 6-vaihteiseen vaihteistoon tai automaattinen 6-vaihteinen EAT6-vaihteisto.

BlueHDi dieselmoottorin CO2-päästö ovat alimmillaan 85 g/km. 1,6 l BlueHDi 120 yhdistää ihanteellisesti erittäin hyvän suorituskyvyn ja ympäristöarvojen huomioimisen. Moottorissa on 120 hv:tä ja sen maksimivääntö on 300 Nm heti kierrosluvusta 1750 r/mn alkaen. Tämä erittäin vähäkulutuksinen moottori on moottorimalliston todellinen helmi, jonka ajo-ominaisuudet ovat erinomaiset. Uusi 2,0 l Blue HDI 150 -bensiinimoottori yhdistää esimerkillisen suorituskyvyn huomattavan alhaisiin päästöihin. Moottorin maksimivääntö on 370 Nm kierrosluvulla 2000 r/mn, ja lisäksi se toimii äärimmäisen sulavasti. Tämän moottorin ja 6-vaihteisen käsivalintaisen vaihteiston myötä uuden Peugeot 308 SW:n CO2-päästö alkaa arvosta 93 g/km. Tämä moottori voidaan myös yhdistää 6-vaihteiseen EAT6-automaattivaihteistoon (Efficient Automatic Transmission 6). Tässä uudessa automaattivaihteistoissa on käytössä Quickshift-tekniikka, jonka ansiosta vaihteiden vaihto käy nopeasti ja samalla erinomaisen pehmeästi ajomukavuuden ollessa huipputasoa.