/image/98/3/peugeot_expert_header.87983.jpg

TEKNISET TIEDOT

Expert-pakettiautoon on tarjolla runsas valikoima 95–180 hv:n BlueHDi-dieselmoottoreita, jotka täyttävät Euro 6 -päästönormin vaatimukset.

MITAT

  • /image/01/1/peugeot_expert_dimensions-1.88011.jpg

    Ulkopuoli

  • /image/01/3/peugeot_expert_dimensions-2.88013.jpg

    Sisätila

  • /image/01/5/peugeot_expert_dimensions-3.88015.jpg

    Kantavuus

  • /image/01/7/peugeot_expert_dimensions-4.88017.jpg

    Kuormatila ja Moduwork

BlueHDi-MOOTTORI

/image/42/8/mot_2014_201_fr_img.85428.jpg

Uudet BlueHDi-moottorit takaavat entistä paremman ajettavuuden sekä optimaalisen kulutuksen ja alhaisen CO2-päästön.
Erityisen suorituskykyiseen BlueHDi 180 -moottoriin on yhdistetty 6-vaihteinen EAT6-automaattivaihteisto, jossa hyödynnetään Quickshift-tekniikkaa. Uudet BlueHDi-moottorit tarjoavat kaiken, mitä vaan voit toivoa: vaihteenvaihto sujuu entistä nopeammin ja on äärimmäisen jouhevaa, käyttömukavuus on huipputasoa ja CO2-päästö on aiempaa alhaisempi.

Luettelo saatavina olevista BlueHDi-moottoreista:

  • 1,6 l BlueHDi 95 ja käsivalintainen vaihteisto
  • 1,6 l BlueHDi 95 S&S ja 6-vaihteinen ETG-robottivaihteisto
  • 1,6 l BlueHDi 115 S&S ja 6-vaihteinen käsivalintainen vaihteisto
  • 2,0 l BlueHDi 120 ja käsivalintainen vaihteisto
  • 2,0 l BlueHDi 120 S&S ja 6-vaihteinen käsivalintainen vaihteisto
  • 2,0 l BlueHDi 180 S&S ja 6-vaihteinen EAT6-automaattivaihteisto

BlueHDi-TEKNIIKKA

BlueHDi-tekniikan taustalla on erityinen pakojärjestelmä, joka koostuu lisäainetta hyödyntävästä hiukkassuodattimesta ja pakokaasun SCR-jälkikäsittelyjärjestelmästä eli selektiivisestä katalyyttisestä pelkistyksestä (Selective Catalytic Reduction).
Tämä innovaatio mahdollistaa puhdistuksen nopeamman toiminnan auton kylmäkäynnistyksen jälkeen.
Lisäksi se mahdollistaa: 
- moottorin NOx-päästöjen (typen oksidit) alentamisen jopa 90 %:lla
- hiukkaspäästöjen vähentämisen 99,9 %:lla hiukkasten koosta ja ajo-olosuhteista riippumatta
- CO2-päästön ja polttoaineenkulutuksen optimoinnin.