Palvelut poikkeustilanteessa (COVID-19) Lue lisää

PEUGEOTIN KAKSIPYÖRÄISTEN HISTORIA

/image/96/4/402-0501ab002.152183.735964.jpg
/image/96/4/402-0501ab002.152183.735964.jpg

PEUGEOTIN KAKSIPYÖRÄISTEN HISTORIA

Kaksipyöräisten, polkupyörien, skootterien ja moottoripyörien historia

1886

Polkupyörien ja 3-pyöräisten sarjavalmistus käynnistyy

/image/00/2/illus-1886-deuxroues.152233.736002.png

Armand Peugeot'n innostamana ja Grand Bi'ssä suoritettujen testien jälkeen Peugeot toi markkinoille Beaulieun tehtaaltaan ensimmäiset ketjuvetoiset sarjavalmisteiset polkupyöränsä ja kolmipyöränsä. 

1901

Ensimmäinen 1,5 hv tehoinen Peugeot-moottoripyörä esiteltiin

/image/00/0/motobicyclette-zl.736000.jpg

Vuonna 1898 esiteltiin motorisoitu kolmipyöräinen. Kolme vuotta myöhemmin oli vuorossa ensimmäinen 198 cc ja 1,5 hv keytmoottoripyörä.

1934

500, 350, 175 cm3 moottoripyörät ja kevytmoottoripyörät

/image/00/3/illus-1934-deuxroues.736003.png

Vuosien 1901-1939 aikana Peugeot esitteli 61 uutta mallia, iskutilavuudeltaan 100 - 745 cc.

Vuonna 1934 P515 (495 cm3) voitti uskomattomat yhdeksän kansainvälistä kilpailua, mm. 3000 km pituisen kisan keskinopeudella 118 km/h.

1952

Bol D'or'in ja Le Mans'in voitto P176-moottoripyörällä

/image/00/9/boldor-1952.736009.jpg

Peugeot-mopedi- ja moottoripyörämallistoista löytyi nyt vaihtoehtoja 100 cm3:sta 250 cm3:iin.

1955

S55 -skootteri markkinoille

/image/00/4/illus-1955-deuxroues.736004.png

Peugeot käynnisti S55- ja S57 -skoottereiden tuotannon.

1974

P103 ja P104 myyntiennätykseen

/image/00/1/c38-103.736001.jpg

P103:lla ja P104:llä saavutettiin myyntiennätys kevyiden moottoripyörien luokassa (alle 50 cm3), jossa Peugeot on ollut edelläkävijä vuodesta 1949 alkaen.

1982

CS ja SX markkinoille

/image/00/5/illus-1982-deuxroues.152241.736005.png

Skootterit palasivat muotiin ja Peugeot toi markkinoille SC:n ja SX:n, ensimmäiset muovirunkoiset skootterit.

1983

PY10 - ensimmäinen hiilikuitupolkupyörä

PY10 C mullisti kilpapyörämarkkinat hiilikuiturunkoisella pyörällään, jota arvostavat niin ammattilaiset kuin amatööritkin.

1984

VTT1 - ensimmäinen off road-maastopyörä markkinoille

/image/00/7/illus-1984-deuxroues.152245.736007.png

Asiakkaiden toiveiden täyttämiseksi Peugeot Cycles tuo Ranskan markkinoille ensimmäisen off road-maastopyörän. 

1992

Yhteystyö Cycleuropen kanssa

/image/01/5/pcycles-aff-v-rvb.736015.jpg

Peugeot solmi yhteistyösopimuksen Cycleuropen kanssa. Yrityksestä, joka vastaa jatkossa sekä pyörien valmistuksesta että niiden markkinoinnista., tuli samalla koko tuotantokoneiston omistaja.

2006

Peugeotin ensimmäinen iso 125 cc skootteri

/image/00/8/illus-2006-deuxroues.152247.736008.png

Elystarin menestystä seurasi Peugeotin ensimmäiset ABS-jarruilla varustetut sarjavalmisteiset 125 cc skootterit, Satelis ja Geopolis GT, jotka saivat inspiraationsa automaailmasta.

2009

A2B pyörä

/image/01/1/9301-76a042.736011.jpg

Ensimmäinen sähköavusteinen Peugeot-polkupyörä julkistetaan osana maailmanlaajuista liikkuvuuskäsitettä.

2015

Mahindra yhteistyö

/image/01/2/mahindra-logo-2560x1440.736012.jpg

PSA myy 51% Peugeot Scooters'ista Mahindralle

2016

Django Adventure, 60 vuotta myöhemmin!

/image/01/0/2014-django.183442.736010.jpg

Kuin vilkaisu menneisyyteen, kaksi seikkailijaa

2017

Innovaatiset liikkuvuusratkaisut: e-Kick ja eF01

Tilanteessa, jossa pääsy kaupungin keskustoihin on entistä rajoitetumpaa, PEUGEOTista tulee vuonna 2017 ensimmäinen autonvalmistaja, joka tuo markkinoille aivan uudenlaisia liikkumisvaihtoehtoja.

Sähköavusteinen e-Kick -skootteri, joka on saatavana 3008 SUV:hen, ja sähköavusteinen taittuva polkupyörä eF01, joka on tarjolla 5008 SUV:hen, mahdollistavat liikkumisen kaupungin keskustoissa täysin vapaasti.  .