SKIP TO CONTENT
Uusi 408
Uusi Peugeot 408, myös lataushybridi



 

Uusi Peugeot 408 : Viettelevän uudenlainen

Uusi viettelevä ja sulavalinjainen Fastback. Moderni ja teknologisesti edistyksellinen 408 on saatavilla myös kahtena lataushybridi vaihtoehtona.

 

408 MUOTOILU

PETOMAINEN OLEMUS

Näyttävä Peugeot 408 omaa veistoksellisen Fastback siluetin. Sen moderni eleganssi huomataan. Korotettu maavara, mutta urheilullinen korilinja on myös aerodynaamisesti edistyksellinen.

 

UNIIKISTI MUOTOILTU TAKAOSA

Auton kori ja pyörän kaarien suojat jatkuvat jyhkeään takapuskuriin, joka leikkaa korin kulmassa ja korostaa perän vastakkaista ja jyhkeää ilmettä. Kyseinen muotoilu auttaa myös häivyttämään takaylityksen, joka mahdollistaa ison tavaratilan. Katon takaosa on optimoitu kahden ”kissankorvan” avulla, jotka luovat ilmalle aerodynaamisen käytävän kohti takaluukun spoileria. 

KEULAN ILME

Pitkä keula ja uhmakkaasti muotoiltu etumaski korostavat 408:n tyylikkään aggressiivista muotoilua.

LED AJOVALOT VAKIONA

Matalan tyylitellyt LED ajovaloissa on hyödynnetty viimeisimpiä teknologioita valotehon saavuttamiseksi näyttävästä muotoilusta huolimatta. Varustetasosta riippuen käytössä on joko Peugeot LED - tai Matrix LED -teknologia.

UNIIKKI VANNEMUOTOILU

Vanteet täydentävät näyttävän uutuuden. Vannekokoja on saatavilla aina 20" asti. Huipulle asettuu geometrisen designin omaavat 20" vanteet, jotka keräävät huomion sekä paikallaan että liikkuessaan.

KÄYTTÖÖN SUUNNITELTU

Näyttävästi muotoiltu ja urheilullinen, käytännöllisyyttä unohtamatta. Korotettu maavara sekä korin ja pyöränkaarien suojat ovat hyödyllisiä niin mökkitiellä kuin talvisissa ajotilanteissakin.

408 COCKPIT

PEUGEOT i-Cockpit®

Peugeot i-Cockpit® -ohjaamon korkeatasoinen ergonominen ajoasento tarjoaa ainutlaatuisen ja intuitiivisen ajoelämyksen entistäkin mukavammin ja turvallisemmin.

 

Kompakti monitoimiohjauspyörä tarjoaa näppärää käsiteltävyyttä. Monipuolisesti personoitava digitaalimittaristosaatavilla myös 3D-toiminnolla varustetasosta riippuen  on sijoitettu korkealle, minkä ansiosta Sinun ei tarvitse siirtää katsettasi liikenteestä.

 

 

JUHLALLISET TAKATILAT

Takatilat ovat erityisen avarat.  Jalkatila tarjoaa takamatkustajille riittävästi tilaa jopa jalkojen venyttelyyn etuistuinten alla. Takaistuimet on muotoiltu niin, että sekä istuinosa että istuimen kulma tarjoavat matkustajille mahdollisimman paljon tilaa ja hyvän matkustusmukavuuden.

MUOKATTAVISSA KUTEN HALUAT

Uudessa Peugeot 408:ssa on täysin uudet, virtuaaliset i-Toggle -ohjaimet vakiona. Kosketysnäytön alle sijoitetut ohjaimet ovat esteettisesti näyttävät ja ainutlaatuiset. Entistä mukavamman ja turvallisemman matkanteon takaamiseksi jokainen i-Toggle -ohjain on personoitavissa suosikkitoiminnon tuomiseksi keskusnäyttöönilmastointiasetukset, puhelimen yhteystiedot, radiokanavat, sovellukset jne  .

SEESTEINEN MATKUSTUSYMPÄRISTÖ

Matkustusmukavuuden lisäämiseksi voit valita:

 

NAUTINNOLLISTA MATKANTEKOA

Nauti materiaaleista ja viimeistelystä, joka ylittää odotuksesi. 408 on saatavilla myös AGRAktion Gesunder Rucken (saksalainen selkälääkäreiden yhdistys) -hyväksyntä takaa hyvän ergonomian ja laajat säätömahdollisuudet  -istuimella, istuimien hierontatoiminnoilla ja lämmitettävällä ohjauspyörällä viimeistelemään ajokokemuksesi.

MONIPUOLISTA LIITETTÄVYYTTÄ 

Etuistuinten välissä olevassa keskikonsolin kaaressa sijaitsee puhelimen langattoman latauksen alue. Loput konsolista on pyhitetty kokonaisuudessaan säilytystiloihin ja käytännöllisyyteen: keskikyynärnoja, kaksi USB-C-pistoketta (lataaminen/data), kaksi isoa mukitelinettä sekä jopa 33 litraa erikokoisia säilytystiloja. Auton keskikonsolista löytyy lisäksi kaksi USB-C-pistoketta takamatkustajille. 

TEKNOLOGIAT

AJOAVUSTIMET KUIN YLEMMÄSTÄ LUOKASTA

Peugeot 408 tarjoa kattavan listan viimeisimmän sukupolven ajoavustinjärjestelmiä, joihin kerätään tietoa 6 kameran ja 9 tutkan avulla. Ne tekevät ajamisesta ja matkustamisesta turvallisempaa sekä sujuvampaa. Osa järjestelmistä on tuotu suoraan ylemmistä autoluokista, kuten Night Vision -pimeänäkökamera ja aktiiviset ajoavustimet.

PEUGEOT i-CONNECT ADVANCED   

Peugeot i-Connect Advanced tarjoaa kokonaisvaltaisen tietoviihdejärjestelmäkokemuksen. Se on varustettu tehokkaalla TomTom Connected -navigaatiojärjestelmällä. Kartta näytetään koko 10-tuumaisen näytön leveydeltä ja on helppo lukea. Järjestelmä voidaan päivittää etäpäivityksillä.

 

Puhelimen peilaustoiminto tietoviihdejärjestelmän näyttöön toimii nyt myös langattomana, ja jopa kaksi puhelinta on mahdollista kytkeä samanaikaisesti Bluetooth-yhteydellä autoon. Neljä USB-C-pistoketta täydentää Peugeot 408:n liitettävyyden.

LATAUSHYBRIDIT

Saatavilla kahtena lataushybridinä:

 

  • 81 kW sähkömoottori
  • 8-vaihteinen automaattivaihteisto e-EAT8
  • PureTech bensiinimoottori joko 132 kW (180 HV) tai 110 kW (150 HV) tehoisena
 

LATAAMINEN

Peugeot 408 lataushybridissä on vakiona tehokkaampi 7,4 kW sisäinen ajoneuvolaturi (1-vaihe), joka lyhentää erityisesti asiointilatauksen aikaa. 

 

Arvioidut latausajat:

  • 7,4 kW:n teholla (1x32 A) auton akku latautuu täyteen 1 tunnissa ja 55 minuutissa.
  • 16 A -sulakkeella autoa ladataan yhdestä vaiheesta 3,7 kW:n teholla, jolloin akku latautuu täyteen 3 tunnissa ja 50 minuutissa.
  • Tavallisesta kotitalouspistorasiasta ladattuna (8 A) akku latautuu täyteen 7,5 tunnissa. 
 

BENSIINIMOOTTORI

PureTech 130 EAT8 -bensiinimoottori on aina varustettu 8-vaihteisella automaattivaihteistolla. Moottori on varustettu StopGo -teknologialla, joka säästää polttoainetta ja Co2 -päästöjä 

408 LATAUSHYBRIDI

JARRUTUSENERGIAN TALTEENOTTO

Uuden Peugeot 408 HYBRIDin jarrutusenergian talteenottojärjestelmä mahdollistaa energian talteenoton jarrutuksen tai vauhdin hidastumisen aikana. Hidastusenergia, joka normaalisti menetetään bensiini- ja dieselmoottoreissa, lataa Peugeot 408 HYBRIDin akkua.

 

Tämän ansiosta kuljettaja voi ladata korkeajänniteakkua ja pidentää auton sähköistä toimintamatkaa.  Jarrutustoiminto voidaan aktivoida vaihteenvalitsimen B-painikkeesta, jotta auton nopeus hidastuisi jarrupolkimeen koskematta. Toimiessaan moottorijarrutuksen tapaan se lataa akkua.

 

OPTIMOI SÄHKÖINEN TOIMINTAMATKA

AJOTILAN VALINTA

 

Sähköinen ajotila: 100% sähköinen ajotila. Sähköinen ajotila on oletustilana autoa käynnistettäessä.

Hybridi: Sähkömoottorin ja polttomoottorin vuorottelu energioiden optimisoiseksi

Sport: Käyttää kaiken polttomoottorin ja sähkömoottorin tehon maksimaalisen dynaamisen suorituskyvyn aikaansaamiseksi

LITIUMIONIAKKU (240-400V)

  • Akun kapasiteetti on 12,4 kWh sijoitettuna takaistuimien alle, eli se ei vaikuta tavaratilan tilavuuteen tai matkustajien jalkatilaan.
  • e-SAVE -toiminnon ansiosta kuljettaja voi säästää sähköenergiaa ja käyttää sen haluamanaan ajankohtana. Hyödyllinen ominaisuus polttomoottoreilta rajoitetuilla vyöhykkeillä.
  • Akulle myönnetään 8 vuoden tai 160 000 km takuu (vähintään 70% akun latauskapasiteetista jäljellä).

408 MITAT

UUSI 408 ULKOMITAT

UUSI 408 SISÄMITAT

UUSI 408 TAVARATILA
  • 471 litraa 408 HYBRID
  • 536 litraa 408