Palvelut poikkeustilanteessa (COVID-19) Lue lisää

210 VUOTTA

/image/08/0/peugeot-210-ans-fonddecron-1210x370fr.736080.png
/image/08/0/peugeot-210-ans-fonddecron-1210x370fr.736080.png

210 JUHLAVUOTEMME

Juhlistamme 210 -vuotista historiaamme muistelemalla 12 ikimuistoisinta merkkipaaluamme. 

210 vuotta historiaa, 210 vuotta ikimuistoisia hetkiä

Vain 12 merkkipaalun valitseminen ei ollut helppo tehtävä.
Tutustu historiaamme katsomalle hetket, jotka merkitsevät meille eniten.

i

 

Armand PEUGEOT

«Älä pelkää mitään. Usko kaikkeen».
Kaikki alkoi vuonna 1882 yhden miehen näkemyksestä muuttaa liikkuminen. Muutos lähti liikkeelle polkupyöristä ja autot tulivat nopeasti mukaan. Armandin luoma intohimo liikkumiseen ja asioiden muuttamiseen on vienyt Peugotia eteenpäin kaikki nämä vuodet.

i

 

PEUGEOT WRC

Hiekkaa, mutaa ja pölyä: Peugeot on hallinnut maailman ralliareenoita.
Ensimmäisestä Safarirallin voitosta vuonna 1978 alkaen Peugeot on ollut vahvasti mukana rallin hienoimmissa hetkissä.

i

 

Le Mans 1993

Mikä on parempaa kuin olla palkintojenjaon korkeimmalla korokkeella?
Tietysti putsata koko palkintopöytä.
Vuonna 1993 Peugeot 905 osallistui Le Mansin legendaariseen 24-tunnin kilpailuun. Tiukan kilpailun lopputuloksena oli uskoman kolmoisvoitto jota kelpaa muistella vuosienkin päästä.

i

 

6x Vuoden Auto

Mikä yhdistää vuosia 1969, 1988, 2002, 2014, 2017 ja 2020? Peugeot Vuoden auto voitto!
Kyseessä on eniten voittoja mitä autonvalmistaja on saavuttanut kilpailun historian aikana.

i

 

Pikes Peak

Yksi vaikuttavimmista ja vaarallisimmista kisoista maailmassa. Ja yksi legendaarisimmista suorituksista suomalaisvoimin. Ari Vatanen ja Pikes Peak tunnetaan ympäri maailman. 25 vuotta myöhemmin Peugeot palasi Sebastien Loebin kanssa ja jälleen kerran ennätykset murskattiin.

i

 

Type 1, 2, 3

Kun autoilu keksittiin.
Vuoden 1889 Pariisin Maailmannäyttelyssä Armand Peugeot esitteli ensimmäisen autonsa, höyryvoimalla kulkevan Type 1-mallin. Pian seurasi polttomoottoriset Type 2 ja Type 3. Peugeotin matka autovalmistajana alkoi.

i

 

e-LEGEND

Legendat syntyvät kun historia kohtaa nykyajan.
Pariisin autonäyttelyssä vuonna 2018 esitelty konsepti valloitti retrohenkisen muotoilun ja modernin sähkövoimalinjan yhdistelmällä.

i

 

PEUGEOT 205

Auto, johon ei voinut olla ihastumatta. Tyyli-ikoni, joka herättää vieläkin ihastusta liikenteessä.
Tyylin lisäksi malli muistetaan myös rallin mm-sarjan hurjista saavutuksista, useasti suomalaiskuljettajien voimin. Ja huimista myyntivolyymeista, sillä yli 5 miljoonaa 205 -mallia valmistettiin!

i

 

PEUGEOT 404

Ikoni. Perheauto, johon Pininfarina loihti muotoilun joka ei jättänyt ketään kylmäksi.
Peugeot 404 on ikonisia mallejamme, jossa samasta muotoilusta loihdittiin sekä perheelle sopivia vaihtoehtoja, että näyttävä avoauto.

i

 

Charlatans Indy 500

Katso miksi kolme nuorta miestä ansaitsivat tämän lempinimen. Ja kuinka he todistivat olevansa oikeassa.

Kolme nuorta miestä Peugeotilta, Georges Boillet, Jules Goux ja Paolo Zuccarelli näkivät asiat eri tavalla ja loivat oman kilpa-autonsa.

Peugeot L76 oli vallankumouksellinen kilpa-auto keveytensä ja taloudellisuutensa ansiosta. Avut, jotka nostivat auton vuonna 1913 Indy 500 kilpailun korkeimmalle korokkeelle ensimmäisenä eurooppalaisena autovalmistajana.

i

 

Peugeot tiimi

Yksinkertaista, ilman tiimiämme emme olisi onnistuneet. Ihmiset tekevät Peugeotista menestystarinan. Armand Peugeotin viitoittaman tie innovaatioiden luontiin ja toteutukseen elää jokaisessa Peugeot tiimiläisessä.

i

 

401 Eclipse

Innovaatio, jolla vain taivas oli rajana.
Vuonna 1932 George Paulin haaveili avoautoilusta ilman vuotavien kattojen ongelmia. Ratkaisuna syntyi taitettava kovakatto, jonka variaatiot ovat olleet käytössä Peugeot avoautoissa siitä lähtien.