PEUGEOTIN INNOVAATIOT
PEUGEOTIN INNOVAATIOT
Luottamalla tutkimukseen ja kehitystyöhön Peugeot on aina vastannut eri aikakausien tarpeisiin ollen askeleen edellä. Tänään, enemmän kuin koskaan aiemmin, kehitystyö on avainasemassa menestykseen, on sitten kyse autoista tai moottoreista.
1890
Ensimmäinen bensiinikäyttöinen nelipyöräinen
1929
201 markkinoille
1934
Ensimmäinen kokoontaittuvalla katolla varustettu auto Eclips
1936
Ensimmäiset dieselmoottorit valmistettiin Sochaux' tehtailla
1941
VLV, Peugeotin ensimmäinen sähköauto
Peugeotin ensimmäistä sähköautoa, VLV:tä (Véhicule Léger Electrique) valmistettiin kaikkiaan 377 kappaletta polttoainerajoituksia vastaan taistelemiseksi.
Myöhemmin 106 Electric oli aikanaan myydyin nollapäästöinen auto maailmassa.
1955
Yhteistyö Pininfarinan kanssa käynnistyi, 403 markkinoille
1965
204 markkinoille
1967
Maailman pienin alumiinista valmistettu dieselmoottori
1998
HDi dieselmoottorit julkistettiin
Ensimmäiset HDi-dieselmoottorit esiteltiin uudessa Peugeot 406 -mallissa. Peugeotin Common rail -järjestelmä paransi suorituskykyä, alensi kulutusta ja vähensi hiukkaspäästöjä. BlueHDi-teknologia, joka on ollut käytössä Peugeotin Sedan- ja SUV-malleissa vuodesta 2013 alkaen, vähentää NOx-päästöjä jopa 90% ja 99,9% pienhiukkasista.
Tämän teknologian on todettu olevan markkinoiden tehokkain Diesel-päästöjen vähentäjä optimoiden myös kulutuksen ja CO2-päästöt.