Peugeot tuo uudet Hybridit 308- ja 408-mallistoon
sähköistymisen hyödyt ilman kompromissia
11. 07. 2024
24. helmikuuta 2023
Peugeotin mallisto laajenee uusilla itselataavilla Hybrid 136 e-DCS -malleilla, jotka pienentävät polttoaineenkulutusta tuntuvasti, etenkin kaupunkiolosuhteissa.
- Nykyaikainen 48 voltin tekniikkaan perustuva itselataava hybridivoimalinja on kustannustehokas ja tuo konkreettisia säästöjä
- Yli 15 % säästö C02-päästöissä ja kulutuksessa (WLTP), kaupungissa säästö on jopa 30 % verrattuna vastaavaan polttomoottorimalliin ilman hybriditekniikkaa.
- Hybrid 136 e-DCS on bensiiniauto, jonka kulutuslukemat vastaavat dieselautoa
- Uusi Hybrid 136 e-DCS -voimalinja tulee nyt saataville 308-, 308 SW- ja 408-malleihin, aiemmin se on jo ollut tarjolla 208-, 2008-, 3008- ja 5008-malleihin.
- Hybridien ennakkomyynti käynnistyy heti ja ensimmäiset autot ovat saatavilla nopeaan toimitukseen
Uudet Hybrid 136 -mallit tarjoavat konkreettisia hyötyjä niin polttoainetaloudellisuuteen kuin ajamisen mukavuuteen. Peugeotin uudet 48 voltin tekniikkaan perustuvat hybridit ovat aina automaattivaihteisia, joten malleilla ajaminen on helppoa. Itselataavina hybrideinä järjestelmän sähköenergia kerätään talteen rekuperaatiota hyödyntäen jarrutustilanteissa. Käyttökokemus vastaa tavallista bensiiniautoa.
308- ja 408-mallisarjoissa uudessa hybridijärjestelmässä hyödynnetään uutta 136 hv tuottavaa bensiinimoottoria, jossa on uutuutena jakoketju sekä Millerin-kierto. Vaihdelaatikon yhteydessä sijaitsee 21 hv tuottava sähkömoottori, joka auttaa liikkeellelähdöissä ja tukee polttomoottoria voimakkaissa kuormitustilanteissa. Peugeotin hybridijärjestelmä liikkuu myös lyhyitä matkoja pelkällä sähköllä.
Peugeot 308:ssa uuden Hybrid 136 -mallin keskikulutus on WLTP-syklillä vain 4,7 l/100 km CO2-päästöjen ollessa vain 106 g/km. Kaupungissa säästö on erityisen suuri, sillä kaupunkikulutuksessa hyöty hybridin eduksi on jopa 2,0 l/100 km WLTP-syklillä, kun sitä verrataan vastaavaan bensiinimalliin. Hybridin kulutus vastaa täysin dieselmoottorilla varustettuja 308-autoja.
Uusi hybridivoimalinja tulee tarjolle niin 308-viistoperään kuin SW-farmariin, ja se on tarjolla kaikkiin kolmeen varustetasoon: Active, Allure ja GT. Viistoperäisen 308 hybridin hinta alkaa 34 397 eurosta ja SW-farmarin 35 796 eurosta. Hintaeroa vastaavaan bensiiniautomaattiin tulee vain 500-700 euroa. Peugeot 308:n mallistossa on jatkossa tarjolla bensiini, hybridi, lataushybridi, täyssähkö ja diesel.
Viettelevään Peugeot 408 -malliin uusi itselataava hybridi tuo dieselautoilun parhaat hyödyt: matalan kulutuksen ja erittäin pitkän, jopa yli 1 000 km tankkausvälin. Erinomaisena matka-autona uusi hybridivoimalinja sopii linjakkaaseen 408:iin erinomaisesti. Peugeot 408 hybridin hinta alkaa 37 980 eurosta ja todella kattavasti varustellun GT-mallin 44 313 eurosta. Vastaavaan bensiinimalliin hintaero on noin 400-600 euroa.