SKIP TO CONTENT
UUSI 308

Peugeot 308 | myös lataushybridina

Näyttävä uutuus, Peugeot 308 kiinnittää huomiosi vetovoimallaan, vahvalla luonteellaan ja dynaamisuudellaan. Nautit joka hetkestä uuden i-Cockpit® -ohjaamon innovatiivisten ja käytännöllisten teknologioiden ansiosta, jotka viimeistelevät ajokokemuksesi. Ajomukavuuden takaa tehokkuuden ja suorituskyvyn paras yhdistelmä, valitsetpa sitten lataushybridin, bensiini- tai dieselmoottorilla varustetun mallin. Ilmoitetut polttoaineenkulutus, CO2-päästöt ja toimintamatka-arvot perutuvat WLTP-mittaustapaan. Polttoaineenkulutus, CO2-päästöt ja toimintamatka-arvot voivat vaihdella todellisten käyttöolosuhteiden ja useiden tekijöiden mukaan, joita ovat mm.: lataustiheys, ajotyyli, nopeus, varusteet, lisävarusteet, renkaan tyyppi, ympäristön lämpötila ja ajoneuvon ilmastointi

 

Täyssähköinen versio saapuu Suomeen 2023. Mikäli olet kiinnostunut täyssähköisestä versiosta, jätä yhteystietosi ja olet ensimmäisten joukossa kuulemassa uutuudesta tarkemmin.

DYNAAMINEN MUOTOILU

Uuden Peugeot 308:n muoto on dynaaminen – katsotpa sitä mistä kulmasta hyvänsä. Sen tyylikkäät, urheilulliset linjat ja rohkeat mittasuhteet korostavat voimakasta persoonallisuutta.

 

Suurikokoista, pystysuoraa etusäleikköä täydentää pitkä konepelti.

Voimaa uhkuvan, lihaksikkaan takaosan aerodynamiikkaa korostaa laskeutuva kattolinja. Se vaikuttaa kokoaan suuremmalta, tukevasti pyörien päälle sijoittuneelta.

Erottuva ja virtaviivainen profiili viimeistelee urheilullisen olemuksen.

 

VETOVOIMAINEN

Jo ensi silmäyksellä ihastut uuden Peugeot 308:n vetovoimasta. Kyseessä on ensimmäinen uusi Peugeot-malli uudistuneella vaakunamaisella logolla joka nojaa vahvasti Peugeotin pitkään yli 210 -vuotiseen historiaan.

LED -AJOVALOT VAKIONA 

LED-etuvalot edustavat huipputeknologiaa. Niissä yhdistyvä tyylikkyys ja voimakkuus symboloi uuden Peugeot 308:n dynaamista olemusta.

 

Valoissa on hyödynnetty Peugeot LEDSaatavana vakiona - tai Peugeot Matrix LED -teknologiaaSaatavilla GT-varustetasossa . Sapelihampaita muistuttavat LED-päiväajovalot jatkuvat terävinä alas aina etupuskuriin saakka.

LED -TAKAVALOT VAKIONA
Myös takavalot ovat näyttävästi muotoillut. Matalat, joko Full LEDSaatavana vakiona   tai 3D Full LEDSaatavana vakiona GT-versiossa  -tekniikkaa hyödyntävät takavalot korostavat muotoilua. Turvallisuutta lisää takavalojen palaminen myös päiväajovaloilla ajettaessa. Takavalojen kolme raitaa symboloivat merkille tunnusomaista leijonankynsien raapaisua.

 

 

KULJETTAJAN YMPÄRISTÖ
MODERNIA TEKNOLOGIAA

Uuden ergonomisen ja turvallisuutta lisäävän Peugeot i-Cockpit® -ohjaamon ansiosta auton kaikki ominaisuudet ovat helposti käytettävissä.

 

Uusi, kompakti, vakiona lämmitettävä ohjauspyörä (automaattivaihteiset mallitEi Active Pack ), johon on integroitu tärkeät radion, median, puhelimen ja ajoavustinten hallintalaitteetRadio-, media-, puhelin- ja kuljettajaa avustavat järjestelmät  istuu hyvin kuljettajan käteen.

Vakiovarusteinen suomenkielinen digitaalinen mittaristo tai 3D digitaalimittaristoSaatavilla GT-versiossa  on selkeä, havainnollinen ja kuljettajan tarpeisiin muokattavissa

Peugeot i-Cockpit® -ohjaamossa on kiinnitetty huomioita myös etumatkustajan matkustusmukavuuteen:

Uusi, suomenkielinen 10" kosketusnäyttö sekä uudet virtuaaliset ja personoitavat  i-Toggle-pikavalintapainikkeet tuovat viihdekeskuksen uudelle tasolle.

Ohjaamosta löytyy paljon hyödyllisiä ja innovatiivisia säilytystiloja.

DIGITAALIMITTARISTO VAKIONA

Mittaristo välittää kuljettajalle kaiken tarpeellisen informaation selkeän havainnollisesti.

Katseen korkeudelle sijoitettu suomenkielinen 10” digitaalimittaristo on vakiona kaikissa varustetasoissa. GT-versiossa on ainutlaatuinen 3D i-Cockpit® -mittaristo, joka tuo tärkeimmät tiedot vieläkin selkeämmin kuljettajan nähtäville.

Kuljettaja voi personoida mittariston näkymän mieleisekseen ja liikkua eri toimintojen välillä (navigointi, radio/media, ajoavustimet, energiankulutus).

ISO KOSKETUSNÄYTTÖ VAKIONA

Suomenkielinen 10” HD kosketusnäyttö on erittäin helposti personoitavissa mahdollistaen useiden kuvakkeiden näyttämisen muun muassa pikanäppäimillä ja on erittäin helppokäyttöinen muistuttaen tablettitietokonetta.

Uudessa Peugeot 308:ssa on täysin uudet, virtuaaliset i-toggle-ohjaimetVakiona Allure Pack-varustetasosta alkaen . Kosketusnäytön alle sijoitetut ohjaimet ovat esteettisesti näyttävät ja ainutlaatuiset. Entistä mukavamman ja turvallisemman matkanteon takaamiseksi jokainen i-toggle-ohjain on personoitavissa suosikkitoiminnon tuomiseksi keskusnäyttöön (ilmastointiasetukset, puhelimen yhteystiedot, radiokanavat, sovellukset jne).

UUSI KESKIKONSOLI

  • Keskikonsoli ryhmittelee kaikki auton hallintalaitteet kuljettajan puolelle kääntyvään kaareen
  • Kaari ulottuu erilliseen älypuhelimen langattomaan latausalustaanSaatavana vakiona, lisävarusteena tai ei saatavana versiosta riippuen . Tämän ansiosta kaikki jäljelle jäänyt tila keskikonsolissa on myös etumatkustajan käytettävissä – kaksi mukitelinettä, jopa 34 litraa säilytystilaa mukaanlukien käsinojan alle sijoitettu suuri säilytystila.

AINA LIITETTYNÄ

Uuteen Peugeot i-Cockpit-ohjaamoon kuuluu myös uusimman sukupolven Peugeot i-Connect infotainment-järjestelmä:

 

VÄLITÖNTÄ HYVINVOINTIA

  • Voit personoida kuhunkin ajotilaan mieltymystesi mukaisen LED-valaistuksen (kahdeksan värivaihtoehtoa).
  • Nauti FOCAL® Premium Hi-Fi Saatavana lisävarusteena GT-varustetasoon  -järjestelmän tarjoamasta ylivoimaisesta äänenlaadusta.
  • AQS-järjestelmä tarkkailee autoon sisään tulevan ilman laatua ja käynnistää tarvittaessa automaattisesti sisäilman kierrätyksen. Tätä täydentää Clean CabinVakiona GT-varustetasossa  -ilmanpuhdistusjärjestelmä, joka suodattaa sisäilmasta kaasut ja partikkelit. Ilmanlaatu on nähtävissä keskinäytöllä. 
VAPAUS VALITA
VAPAUS VALITA

Uuden Peugeot 308:n myötä sinulla on vapaus käyttövoima ja voit nauttia huippuluokan ajomukavuudesta ja erinomaisesta ajonautinnosta.

TUTUSTU OHEISPALVELUIHIMME


Tutustu oheispalveluihin, jotka on erityisesti suunniteltu helpottamaan matkojasi ja ladattavan hybridiautosi hallintaa:


Ota irti kaikki hyöty reaaliajassa tileihisi synkronoiduista, räätälöidyistä palveluista veloituksettoman ja suomenkielisen MyPeugeot -älypuhelinsovelluksen avullaMyPeugeot -mobiiliapplikaation e-etäpalveluiden avulla voit ohjata ja ajastaa Peugeot 308 lataushybridisi latausta sekä esilämmitystä ja -jäähdytystä  .

TEKNOLOGIAA

AJAMISEN NAUTINTOA 

Uudessa Peugeot 308:ssa on suuri määrä kuljettajaa avustavia järjestelmiä, jotka tekevät ajamisesta mukavampaa ja turvallisempaa:  

 

 

Uusi 308 ottaa askeleen kohti puoliautonomista ajamista

LITIUMIONIAKKU (240-400V)

100 % sähköinen toimintamatka jopa 66 km WLTP

 

  • Akun kapasiteetti on 12.4 kWh sijoitettuna takaistuimien alle, eli se ei vaikuta tavaratilan tilavuuteen tai matkustajien jalkatilaan.
  • e-SAVE -toiminnon ansiosta kuljettaja voi säästää sähköenergiaa ja käyttää sen haluamanaan ajankohtana. Hyödyllinen ominaisuus polttomoottoreilta rajoitetuilla vyöhykkeillä.
  • Akulle myönnetään 8 vuoden tai 160.000 km takuu (vähintään 70% akun latauskapasiteetista jäljellä).
OPTIMOI SÄHKÖINEN TOIMINTAMATKA

AJOTILAN VALINTA

 

  • Sähköinen ajotila: 100% sähköinen ajotilaSähköinen ajotila on oletustilana autoa käynnistettäessä. , maksiminopeus 135 km/h
  • Hybridi: sähkömoottorin ja polttomoottorin vuorottelu energioiden käytön optimoimiseksi
  • SPORT: käyttää kaiken polttomoottorin ja sähkömoottorin tehon maksimaalisen dynaamisen suorituskyvyn aikaansaamiseksi
JARRUTUSENERGIAN TALTEENOTTO

Järjestelmän avulla on mahdollista kerätä talteen jarrutusenergiaa akustoon jarrutettaessa tai nopeutta hidastettaessa (energiaa joka normaalisti menetetään polttomoottoreiden yhteydessä). Jarrutusenergian talteenotolla pidennät sähköistä toimintamatkaa.

 

Jarrutusenergian talteenottoa voidaan tehostaaB-tila  ja näin ollen hidastaa auton nopeutta jarrupolkimeen koskematta. Tämä toiminto toimii moottorijarrutuksen tavoin ja tehostaa entisestään akuston latausta.

TEKNISET TIEDOT
LATAUSHYBRIDIMOOTTORIT

HYBRID 225 e-EAT8:

  • 180 hv (132 kW) PureTech -bensiinimoottori
  • 81 kW sähkömoottori
  • 8-portainen e-EAT8 -automaattivaihteisto

 

HYBRID 180 e-EAT8,:

  • 150 hv (110 kW) PureTech -bensiinimoottorin
  • 81 kW sähkömoottori
  • 8-portainen e-EAT8 -automaattivaihteisto

Peugeot 308 HYBRIDin 12,4 kWh litiumioniakun tarjoama sähköinen toimintamatka on jopa 66 km WLTP-mittaustavalla Polttoaineenkulutuksen, CO₂-päästöjen ja ajomatkan arvot voivat vaihdella todellisten käyttöolosuhteiden ja useiden tekijöiden mukaan, kuten: lataustiheys, ajotyyli, nopeus, lisävarusteet, rengastyypit, ulkolämpötila ja lämpömukavuus ajoneuvossa. 

 
TOIMINTAMATKA LATAUS
TÄYSSÄHKÖINEN

SAATAVILLA 2023

 

Uudessa e-308:ssa käytetään täysin uutta sähkömoottoria, joka tuottaa 115 kW (156 hv) tehoa. Toimintamatkaa autossa on yli 400 km (WLTP-syklillä) varustetasosta riippuen.

 
TILAA e-308 UUTISKIRJE
BENSIINI- JA DIESELMOOTTORIT

Uusi Peugeot 308 on tarjolla uusimman sukupolven Euro 6Moottorit tarjoavat alhaisen polttoaineen kulutuksen, entistä paremman ajonautinnon ja korkeatasoisen suorituskyvyn  -moottoreilla, joiden CO2-päästöt ovat alhaiset. Kaikissa versioissa on Stop&Go -toiminto.

 

Bensiinimoottori on 3-sylinterinen ja 1.2-litrainen:

 

 

UUSI 308 | MITAT

UUSI 308 ULKOMITAT
UUSI 308 SISÄMITAT
 

 

Uusi 308 TAVARATILA
  • 412 litraa 308
  • 361 litraa 308 HYBRID
PEUGEOT 308 RENGASMERKINNÄT