SKIP TO CONTENT
lataushybridien teknologia

LATAUSHYBRIDIEN TEKNOLOGIA

Sähköisen ajotilan hyödyt lataushybridissä

Lataushybridien sähköisen ajotilan viihtyisän ajokokemuksen voi tiivistää viiteen etuun

Lähes äänetön liikkuminen

Ei vaihteenvaihtoja

Ei värinöitä

0 grammaa CO₂ -päästöjä

Ei polttoaineen tai pakokaasujen käryjä

KUINKA LATAUSHYBRIDIT TOIMIVAT?

EMP2 PERUSRAKENNE

Uusi EMP2-perusrakenne (Efficient Modular Platform) on kehitetty soveltumaan täydellisesti sähköiseen liikkumiseen.

LATAUSHYBRIDI (PHEV)

PHEV-teknologia yhdistää sähkö- ja polttomoottorien edut.



OPTIMAALISET JA HUOMAAMATTOMAT SIIRTYMÄT

Jotta sähkö- ja polttomoottorin väliset siirtymät olisivat mahdollsimman sujuvia, polttomoottoriversioiden momentinmuunnin on korvattu märällä monilevykytkimellä, joka tarjoaa 60 Nm enemmän vääntöä.

 

E-RAD -TAKA-AKSELI

HYBRID4-versiossa Multi-Link -monivarsituennalla varustettulla taka-akselilla on 110 hv/83 kW:n sähkömoottori, joka mahdollistaa nelivedon tinkimättä sisätiloista.



BENSIINIMOOTTORI

1.6-litrainen, nelisylinterinen PureTech -moottori on mukautettu lataushybridi-teknologiaan. Moottorin teho on mallista riippuen 150 tai 180 hevosvoimaa Hybrid-malleissa ja 200 hevosvoimaa Hybrid4-malleissa. 

 

SÄHKÖINEN AUTOMAATTIVAIHTEISTO

PureTech-moottori on yhdistetty uuden 8-nopeuksisen e-EAT8-automaattivaihteiston kanssa. Vaihteistoon integroitu sähkömoottori tuottaa tehoa 110 hv/81 kW. 

LATAUSHYBRIDIN AKKU

LITIUM-IONI -AKKU

Litium-ioni -korkeajänniteakku (300 V) sijaitsee takaistuinten alla sekä HYBRID- että HYBRID4 (4-veto) -versioissa. Akun kapasiteetti on 11,8 kWh [508 ja 508 SW Hybrid-malleissa sekä 508 PSE -malleissa], 12,4 kWh 308 Hybrid-malleissa ja 13,2 kWh [3008 Hybrid- ja Hybrid4-malleissa].

Akulla on 8 vuoden tai 160 000 km:n takuu (70 % kapasiteetista)

Optimoidaksesi polttoaineen kulutuksen ja CO2-päästöt, valitse 100 % sähköajo päivittäisiin matkoihisi. Sähköllä ajaessa huippunopeus on 135 km/h.

Lataa autosi päivittäin, jotta voit nauttia 100 % sähköisen ajamisen mukavuudesta! 

MIELLYTTÄVÄ AJOKOKEMUS

Muokattava ja moderni lataushybridi

REGENERATIIVINEN JARRUTUS

 

Kun vapautat kaasupolkimen ajon aikana, sähkömoottori toimii generaattorina, hidastaa autoa ja kerää energiaa siirtääkseen sen akkuun. Jarrutila (B-tila) valitaan aktivoimalla B-tila

4 AJOTILAA

 

  • Electric: oletustila, hyödynnä sähköisen ajamisen edut.
  • Hybrid: voit ajaa sekä sähkö- että polttomoottoreilla riippuen ajotyylistäsi ja ajo-olosuhteista
  • Sport: nauti voimalinjan maksimaalisesta tehosta ja vääntömomentista molempien energioiden yhdistelmällä.
  • Comfort: yhdistää hybriditilan aktiivisen jousituksen mukavuuteen 

e-SAVE TOIMINTO

 

Säästä sähkö sinne, missä sitä tarvitset. Ladattavissa hybrimalleissamme on e-Save-toiminto, jonka avulla kuljettajan on mahdollista varata sähköenergiaa (10 km, 20 km tai täyden akun verran). Kuljettaja voi käyttää tätä reserviä milloin tahansa ajon aikana, erityisesti ajaessaan vyöhykkeillä, jonne polttomoottoriautoilta pääsy on rajoitettua.

DIGITAALINEN MITTARISTO

Peugeot i-Cockpit® tuo kaiken tarpeellisen ajoinformaation kuljettajan nähtäväksi (ajotila, lataustaso, jne.) Näyttö on konfiguroitavissa ja personoitavissa kuljettajan toiveen mukaan.

 

Tehomittari korvaa kierroslukumittarin. Se muodostuu 3 selkeästä alueesta:

 

  • ECO  energiatehokas ajaminen
  • POWER dynaamisempi ajaminen
  • CHARGE energian talteenotto jarrutuksen ja hidastumisen aikana

Mittaristossa on kaksi polttoainemittaria: yksi bensiinille ja toinen akun varaustasolle.

 

Aktiivinen ajotila näkyy mittariston alaosassa, ja ajotila voidaan muuttaa helposti ajotilavalikon katkaisimesta.

Akun latautuessa mittaristo näyttää käytettävissä olevan ajomatkan (kilometreinä), akun lataustason (prosentteina),  latausnopeuden (sähkökilometreinä) ja jäljellä olevan ajan, kunnes akku on latautunut täyteen  (tunneissa ja/tai minuutteina).

SÄHKÖINEN AUTOMAATTIVAIHTEISTO

 

PureTech-moottori on yhdistetty uuden 8-nopeuksisen e-EAT8-automaattivaihteiston kanssa. Vaihteistoon integroitu sähkömoottori tuottaa tehoa 110 hv/81 kW. 

Tutustu lisää Peugeotin sähköiseen mallistoon