LATAUSHYBRIDIEN TEKNOLOGIA
Sähköisen ajotilan hyödyt lataushybridissä
Lataushybridien sähköisen ajotilan viihtyisän ajokokemuksen voi tiivistää viiteen etuun
KUINKA LATAUSHYBRIDIT TOIMIVAT?
EMP2 PERUSRAKENNE
LATAUSHYBRIDI (PHEV)
PHEV-teknologia yhdistää sähkö- ja polttomoottorien edut.
OPTIMAALISET JA HUOMAAMATTOMAT SIIRTYMÄT
Jotta sähkö- ja polttomoottorin väliset siirtymät olisivat mahdollsimman sujuvia, polttomoottoriversioiden momentinmuunnin on korvattu märällä monilevykytkimellä, joka tarjoaa 60 Nm enemmän vääntöä.
E-RAD -TAKA-AKSELI
HYBRID4-versiossa Multi-Link -monivarsituennalla varustettulla taka-akselilla on 110 hv/83 kW:n sähkömoottori, joka mahdollistaa nelivedon tinkimättä sisätiloista.
BENSIINIMOOTTORI
1.6-litrainen, nelisylinterinen PureTech -moottori on mukautettu lataushybridi-teknologiaan. Moottorin teho on mallista riippuen 150 tai 180 hevosvoimaa Hybrid-malleissa ja 200 hevosvoimaa Hybrid4-malleissa.
SÄHKÖINEN AUTOMAATTIVAIHTEISTO
PureTech-moottori on yhdistetty uuden 8-nopeuksisen e-EAT8-automaattivaihteiston kanssa. Vaihteistoon integroitu sähkömoottori tuottaa tehoa 110 hv/81 kW.
LATAUSHYBRIDIN AKKU
LITIUM-IONI -AKKU
Litium-ioni -korkeajänniteakku (300 V) sijaitsee takaistuinten alla.
Akulla on 8 vuoden tai 160 000 km:n takuu (70 % kapasiteetista).
Optimoidaksesi polttoaineen kulutuksen ja CO2-päästöt, valitse 100 % sähköajo päivittäisiin matkoihisi. Sähköllä ajaessa huippunopeus on 135 km/h.
Lataa autosi päivittäin, jotta voit nauttia 100 % sähköisen ajamisen mukavuudesta!
MIELLYTTÄVÄ AJOKOKEMUS
Muokattava ja moderni lataushybridi
REGENERATIIVINEN JARRUTUS
Kun vapautat kaasupolkimen ajon aikana, sähkömoottori toimii generaattorina, hidastaa autoa ja kerää energiaa siirtääkseen sen akkuun. Jarrutila (B-tila) valitaan aktivoimalla B-tila
4 AJOTILAA
- Electric: oletustila, hyödynnä sähköisen ajamisen edut.
- Hybrid: voit ajaa sekä sähkö- että polttomoottoreilla riippuen ajotyylistäsi ja ajo-olosuhteista
- Sport: nauti voimalinjan maksimaalisesta tehosta ja vääntömomentista molempien energioiden yhdistelmällä.
- Comfort: yhdistää hybriditilan aktiivisen jousituksen mukavuuteen
e-SAVE TOIMINTO
Säästä sähkö sinne, missä sitä tarvitset. Ladattavissa hybrimalleissamme on e-Save-toiminto, jonka avulla kuljettajan on mahdollista varata sähköenergiaa (10 km, 20 km tai täyden akun verran). Kuljettaja voi käyttää tätä reserviä milloin tahansa ajon aikana, erityisesti ajaessaan vyöhykkeillä, jonne polttomoottoriautoilta pääsy on rajoitettua.
DIGITAALINEN MITTARISTO
Peugeot i-Cockpit® tuo kaiken tarpeellisen ajoinformaation kuljettajan nähtäväksi (ajotila, lataustaso, jne.) Näyttö on konfiguroitavissa ja personoitavissa kuljettajan toiveen mukaan.
Tehomittari korvaa kierroslukumittarin. Se muodostuu 3 selkeästä alueesta:
- ECO energiatehokas ajaminen
- POWER dynaamisempi ajaminen
- CHARGE energian talteenotto jarrutuksen ja hidastumisen aikana
Mittaristossa on kaksi polttoainemittaria: yksi bensiinille ja toinen akun varaustasolle.
Aktiivinen ajotila näkyy mittariston alaosassa, ja ajotila voidaan muuttaa helposti ajotilavalikon katkaisimesta.
Akun latautuessa mittaristo näyttää käytettävissä olevan ajomatkan (kilometreinä), akun lataustason (prosentteina), latausnopeuden (sähkökilometreinä) ja jäljellä olevan ajan, kunnes akku on latautunut täyteen (tunneissa ja/tai minuutteina).
SÄHKÖINEN AUTOMAATTIVAIHTEISTO
PureTech-moottori on yhdistetty uuden 8-nopeuksisen e-EAT8-automaattivaihteiston kanssa. Vaihteistoon integroitu sähkömoottori tuottaa tehoa 110 hv/81 kW.