SÄHKÖAUTOJEN TEKNOLOGIA
Sähköauton hyödyt
Sähköautojen viihtyisän ajokokemuksen voi tiivistää viiteen etuun
KUINKA SÄHKÖAUTOT TOIMIVAT?
e-CMP PERUSRAKENNE
SÄHKÖMOOTTORI
Kompakti ja tehokas
Peugeotin sähkömoottorit tarjoavat päästötöntä, tasaista ja hiljaista ajoa sekä dynaamista suorituskykyä.
Kestomagneettisähkömoottori tarjoaa 100 kW/136 hv maksimitehon ja 260 Nm vääntömomentin optimaalisen ajonautinnon saavuttamiseksi.
Sähkömoottoria avustavat:
- Invertteri, joka muuntaa akun tuottaman tasavirran sähkömoottorin käyttämäksi vaihtovirraksi.
- Alennusvaihde, joka korvaa vaihteiston, jotta sähkömoottorin pyörimisnopeusalueet voidaan mukauttaa auton pyörimisnopeusalueisiin.
SUORITUSKYKYINEN AKKU
Korkeajännitteinen litiumioniakku (400 V) on sisäinen sähköenergian varastointilaite. Se sijaitsee lattian alla, jolloin akku ei vie tilla matkustamosta tai tavaratilasta. Akun kapasiteetti on 50 kWh ja maksimiteho 100 kW jopa 362 km WLTP:n kantamalla.Annetut kantama- ja sähkönkulutusarvot ovat WLTP-testimenettelyn mukaisia. Ne voivat vaihdella todellisten käyttöolosuhteiden ja eri tekijöiden mukaan, kuten: nopeus, apulaitteiden käyttö, ajotyyli ja ulkolämpötila. Latausaika riippuu muun muassa ajoneuvon sisäisen latauslaitteen tehosta, latauskaapelista sekä käytetyn latausaseman tyypistä ja tehosta
Lämmönsäätö yhdistettynä nestekiertoon ja lämpöpumppuun mahdollistaa erittäin nopean latauksen, optimoidun kantaman ja pidemmän käyttöiän.
Akustolla on 8 vuoden tai 160 000 km:n takuu 70 %:lle sen latauskapasiteetista.
MUOKATTAVA AJOKOKEMUS
100% sähköisesti
REGENERATIIVINEN JARRUTUS
Kun vapautat kaasupolkimen ajon aikana, sähkömoottori toimii generaattorina, hidastaa autoa ja kerää energiaa siirtääkseen sen akkuun. Jarrutila (B-tila) aktivoidaan vetämällä vaihdevipua taaksepäin tai e-Toggle -vaihteenvalitsimen B-painikkeesta.
3 AJOTILAA
- Sport: parasta suorituskykyä ja ajotuntumaa hakevalle
- Normal: päivittäiseen ajoon
- Eco: säästää energiaa rajoittamalla moottorin tehoa. Tämän ajotilan käyttö on suositeltava erityisesti kaupunkiajossa, koska teholle on maantietä vähemmän tarvetta.