Uusi Peugeot 408 on viettelevän uudenlainen auto: 408 on ensimmäinen laatuaan niin Peugeotin historiassa kuin koko markkinalla. Uuden 408:n myötä Peugeot osoittaa suunnittelutiimiensä luovuuden: esittelemme c-segmentin huipulle Fastback-tyyppisen auton, jollaista ei ole aiemmin nähty. Tämä uuden ajan Peugeot tarjoaa petomaisen profiilin ja ainutlaatuista viehätysvoimaa. Auton teknisessä suunnittelussa on keskitytty hyötysuhteeseen ja järkevään sähköistämiseen. Suunnittelussa ei ole unohdettu myöskään tunnesidettä, joka syntyy uraauurtavista teknologioista, ajonautinnosta ja intuitiivisesta käytöstä.
UUSI PEUGEOT 408 PÄHKINÄNKUORESSA
- Uusi odottamaton malli Peugeotin mallistossa, joka sijoittuu c-segmentin yläpäähän
- Fastback-tyyppinen siluetti ja kori
- Kokonaispituus 4,69 metriä / akseliväli 2,79 metriä / tavaratila 536 l
- Tarjolla lataushybridinä sekä bensiinimoottorisena, täyssähköversio tulossa myöhemmin
- Peugeot 408:n ennakkomyynti alkaa syksyllä 2022 ja ensimmäiset autot saapuvat vuoden 2023 alussa
VIEHÄTYSVOIMA. Peugeot 408 erottuu ennen kaikkea dynaamisen fastback-tyyppisen siluetin ja tunnistettavan tyylinsä ansiosta, mutta se erottuu myös rikkomalla aiempia kaavoja. Auton petomainen olemus on tyypillinen Peugeotin malleille. Terävät linjat ja korin värinen maski sekoittuvat täydellisesti auton keulassa. Peugeotin leijonalogo komeilee kaiken keskellä. Takapuskurin käänteinen leikkaus yllättää mutta antaa autolle samalla vahvan ilmeen. Uusi Peugeot 408 seisoo vakaasti halkaisijaltaan 720 mm pyörien päällä ja ikonisten 20-tuumaisten vanteiden geometrinen design on suorastaan rajoja rikkovaa. Auton keulassa sijaitseva leijonankynnen muotoinen valokuvio sitoo 408:n täydellisesti Peugeotin merkki-ilmeeseen, samoin kuin kolmikyntiset LED-valot auton takana.
4,69 metrin pituisena ja peräti 2,79 metrin akselivälillä varustettuna uuden Peugeot 408:n takapenkki on hämmästyttävän tilava, polvitilaa on peräti 188 mm. Tavaratila on myös reilun kokoinen 536 litrallaan, tilaa voi kasvattaa selkänojat kaatamalla peräti 1 611 litraan. Korkeutta uudella 408:lla on 1,48 m, joka on yhdistetty matalaan ja linjakkaaseen siluettiin. Tämä parantaa auton aerodynamiikkaa.
TUNNE. Peugeot 408 tarjoaa kuljettajalle ja matkustajille uusimman version i-Cockpit-ohjaamosta, jonka tunnistaa heti kompaktista ohjauspyörästä. Ohjaamossa on keskitytty laatuun ja liitettävyyteen. Viimeisin teknologia tekevät ajamisesta ja matkustamisesta entistä intuitiivisemman ja palkitsevamman kokemuksen.
Kuuden kameran ja yhdeksän tutkan avulla ajoavustimet tuovat mielenrauhaa ja turvallisuutta. Ne sisältävät:
- aktiivisen vakionopeudensäätimen Stop and Go -toiminnolla
- Night Vision -pimeänäköavustimen, joka varoittaa eläimistä, jalankulkijoista tai pyöräilijöistä jopa ennen kuin ne näkyvät kaukovalojen kentässä
- pitkän kantaman katvehälyttimen (75 metriä)
- risteävän liikenteen varoittimen, joka varoittaa mahdollisesta vaarasta peruutettaessa
Peugeot 408:n moottorivalikoima sisältää kaksi lataushybridiversiota (180 hv ja 225 hv) sekä 130-hevosvoimaisen bensiiniversion. Kaikki kolme voimalinjavaihtoehtoa on yhdistetty 8-portaiseen EAT8-automaattivaihteistoon. Täyssähköinen versio on tulossa myöhemmin.
Energiatehokkuus ja korkea hyötysuhde olivat keskiössä Peugeot 408:n suunnittelussa. Aerodynamiikan, painonsäästön (alkaen 1 396 kg) ja vähäpäästöisten moottoreiden ansiosta 408 tarjoaa hämmästyttävän alhaisen kulutuksen (tyyppihyväksyntä kesken) sekä lataushybridille että bensiiniversiolle.
Uusi Peugeot 408 saapuu markkinoille vuoden 2023 alussa. Globaalin automallin tuotanto alkaa Mulhousessa Ranskassa Eurooppaan ja pian sen jälkeen Kiinan Chengdussa paikallisille markkinoille.
408 perustuu usealla eri energianlähteellä toimivaan EMP2-pohjarakenteeseen (Efficient Modular Platform). Autossa on pitkä 2,79 metriä pitkä akseliväli, joka mahdollistaa reilut takajalkatilat. Auton kokonaispituus on 4,69 metriä ja leveys 1,86 metriä peilit taitettuna. Raideleveys on 1,6 metriä edessä ja 1,6 m takana, mikä tarkoittaa, että 408 istuu vakaasti tienpinnassa. Isokokoiset halkaisijaltaan 720 mm renkaat ja jopa 20-tuumaiset vanteet korostavat tätä entisestään.
Auton konepelti on pitkä, ja tämä piirre löytyy myös muistakin viimeisistä Peugeot-malleista. Kyseinen tyylivalinta korostaa auton ilmettä edessä mutta samalla siloittaa auton profiilia, koska konepellin leikkaukset ovat näkymättömiä. Tämä rakenne yksinkertaistaa myös konepellin ulkolinjaa ja mahdollistaa koripaneelien täydellisen istuvuuden.
Ajovaloihin käytetty Matriisi-LED-teknologia mahdollistaa todella matalan valomuotoilun sekä erinomaisen valotehon. Ajovalot luovat uuden 408:n ilmeen, joka on selkeästi Peugeotia. Valoilme ulottuu alas asti kahden torahampaan muotoisen led-päiväajovalon avulla, jotka lävistävät etupuskurin.
Maski osoittaa 408:n voimakkaan identiteetin ja keskittyy uuden logon ympärille. Logo pitää sisällään ajoavustimiin käytettävän tutkan. Korinvärinen maski ikään kuin sekoittuu muuhun puskuriin – tämä on merkki sukupolven vaihdoksesta ja Peugeot-malliston sähköistymisestä. Isot mustat ilmaohjaimet korostavat keulan graafista ilmettä ja voimistavat sen leveyttä sekä jykevyyttä.
Peugeot 408:n sivuprofiili muodostuu järkevästä mustien ja korinvöristen osien jaottelusta, joka on suunniteltu tarkasti korostamaan auton siluettia ja dynaamisuutta. Takasivuikkunat korostavat fastback-ilmettä takaoven korkeimman kohdan jälkeen.
Auton kori ja pyörän kaarien suojat jatkuvat jyhkeään takapuskuriin, joka leikkaa korin kulmassa ja korostaa perän vastakkaista ja jyhkeää ilmettä. Kyseinen muotoilu auttaa myös häivyttämään takaylityksen, joka mahdollistaa ison tavaratilan.
Rajoja rikkovasti muotoillut 20-tuumaiset vanteet (geometrinen muotoilu ympyrän sisällä) ovat paikallaan ollessaan pysäyttävät ja luovat dramaattisen visuaalisen ilmeen matalissa ajonopeuksissa. Vanteiden epätavallinen muotoilu on linjassa 408:n alkuperäisen konsepti-idean kanssa.
Katon takaosa on aerodynaamisesti erittäin herkkää aluetta. Ilmanvirtaukset on optimoitu kahden ”kissankorvan” avulla, jotka luovat ilmalle aerodynaamisen käytävän kohti takaluukun spoileria.
Uuteen Peugeot 408:aan tarjotaan kuutta eri väriä:
- Obsession Blue (uusi väri)
- Titanium Grey (uusi väri)
- Artense Grey
- Elixir Red
- Pearl White
- Black Perla Nera
Auton sisällä i-Cockpit-ohjaamo on yksi Peugeotin vahvoista puolista. Jo vuosikymmenen ajan sitä on parannettu entisestään ja modernisoitu joka sukupolven myötä. Uudessa PEUGEOT 408:ssa i-Cockpit asettaa uudet standardit ergonomialle, laadulle, käytettävyydelle ja uuden tietoviihdejärjestelmän myötä (Peugeot i-Connect®) myös teknologialle.
Kompakti ohjauspyörä on Peugeot i-Cockpitin ominaisuus, joka korostaa ajonautintoa tarjoamalla ainutlaatuista ketteryyttä ja liikkeen tarkkuuta. Uuden 408:n ohjauspyörä on ergonominen sekä lämmitetty (lisävaruste) ja pitää sisällään multimediajärjestelmän (radio, puhelin) sekä ajoavustimien säätimiä.
Näkökenttään juuri ohjauspyörä yläpuolelle sijoitettu digimittaristo on kooltaan 10-tuumainen. GT-varustetasossa mittaristo on saatavilla 3D-efektillä varustettuna. Digitaalinen tietonäyttö on muokattavissa ja personoitavissa ja siinä on useita erilaisia näyttövalikoita (TomTom Connected Navigation, Radio/Media, Ajoavustimet, Energian virtaus, jne.), jotka voidaan vaihtaa suoraan ohjauspaneelista.
Peugeot 408:n kojelauta perustuu “korkeiden ilmansuuttimien” -arkkitehtuuriin, joka asettaa ilmansuuttimet korkealle matkustamoon, juuri matkustajien päiden tasolle parantaakseen matkustajien mukavuutta eri lämpötiloissa.
Kyseinen arkkitehtuuri mahdollistaa myös 10-tuumaisen kosketusnäytön, joka sijaitsee hieman digimittaristoa alempana kuljettajan etuviistossa. Näin ollen näyttö on lähempänä kuljettajaa. Järjestelmä pitää sisällään täysin muokattavat i-toggle-kuvakkeet, jotka on järjestetty keskinäytön alle avoimen kirjan tavoin. Ne tarjoavat esteettisen ilmeen ja teknologian, joka on autoluokassaan ainutlaatuinen.
Yksi Peugeotin sisätilojen design-tiimin tavoitteista oli luoda 408:lle matkustamo, jossa on hyvä tilatasapaino etu- ja takamatkustajien välillä. Peugeot i-Cockpit® on uskollinen kuljettajaa kohti kohdistetun näytön -periaatteelle – ajoergonomia on kuitenkin optimoitu niin, että myös etumatkustaja voi lukea ja käyttää kosketusnäyttöä kätevästi.
Keskikonsoli on tarkoituksella muotoiltu avoimeksi kohti etumatkustajaa. Kaikki auton liikkumiseen liittyvät hallintalaitteet on ryhmitetty kaareen kuljettajan puolelle.
Lisäksi autosta löytyy Drive Mode -ajotilavalitsin, joka antaa kuljettajan valita eri ajotiloja: Electric, Eco, Hybrid, Normal ja Sport. Nämä vaihtelevat eri voimalinjatyyppien mukaan.
Uusi Peugeot 408 tarjoaa erittäin korkeatasoiset liitettävyysominaisuudet. Auton uusi tietoviihdejärjestelmä on ergonominen ja saumaton arkikäytössä. Se tarjoaa parhaimmat ominaisuudet niin älypuhelin- kuin automaailmasta, ja taipuu jokaisen käyttäjän tarpeisiin. Jokainen kuljettaja voi määrittää ja ylläpitää omia personoituja näyttöjään, tunnelmia ja asetuksia. Järjestelmässä voi olla tallennettuna jopa 8 erilaista käyttäjäprofiilia.
Puhelimen peilaustoiminto tietoviihdejärjestelmän näyttöön toimii nyt myös langattomana, ja jopa kaksi puhelinta on mahdollista kytkeä samanaikaisesti Bluetooth-yhteydellä autoon. Neljä USB-C-pistoketta täydentää Peugeot 408:n liitettävyyden.
10-tuumainen teräväpiirtonäyttö on personoitavissa helposti useiden ikkunoiden ja widgettien avulla. Lisäksi järjestelmässä lukuisia helppokäyttöisiä on oikopolkuja, ja ne toimivat kuin tablettitietokoneessa. Valikoiden välillä on helppo liikkua sormipyyhkäisyllä joko oikealta vasemmalle tai ylhäältä alas, joista jälkimmäinen tuo esille ilmoitusvalikon. Kolmen sormen näpäytyksellä palataan sovellusnäkymään.
Aivan kuten älypuhelimissa, päävalikkoon on helppo palata näpäyttämällä ”Home”-painiketta. Näytön yläosan palkki näyttää aina ulkolämpötilan, ilmastoinnin, widget-sivujen sijainnin, liitettävyysdatan, ilmoituksen sekä tietenkin kellonajan.
Peugeot i-Connect Advanced tarjoaa kokonaisvaltaisen tietoviihdejärjestelmäkokemuksen. Se on varustettu tehokkaalla TomTom Connected -navigaatiojärjestelmällä. Kartta näytetään koko 10-tuumaisen näytön leveydeltä ja on helppo lukea. Järjestelmä voidaan päivittää OTA-päivityksillä.
Auttaakseen käyttäjää ja vastaamaan askarruttaviin kysymyksiin järjestelmä pitää sisällään ohjevideoita ja dokumentteja.
Energiatehokkuus ja hyötysuhde on ollut Peugeotin suunnittelutiimin keskiössä koko 408:n suunnittelu- ja kehitysprosessin ajan. Tavoitteena on ollut alentaa kulutusta ja rajoittaa hiilidioksidipäästöjä.
Erityistä huomioita on kiinnitetty 408:n aerodynamiikkaan. Puskuri, takaluukun lippa, diffuusori, korin pilarit, peilit ja pohjan suojat…, kaikki koriosat on optimoitu kiitos Peugeotin muotoilijoiden ja insinöörien yhteistyön. Edellä mainittu yhteistyö pitää sisällään samanlaisia toimintatapoja kuin 9X8-hyperauton suunnittelussa on käytetty. Samalla vanteiden muotoilu mahdollistaa erinomaisen aerodynamiikan ja parantaa auton kokonaissuorituskykyä.
Korin jäykkyys ja ylimääräisten värinöiden vähentäminen on toteutettu mm. liimaamalla kantavia rakenteita yhteen. Ajonautinto on osa uuden Peugeot 408:n DNA:ta. Siihen kuuluvat esimerkillinen vakaus, luokkansa paras mukavuus ja ketteryys kaupungissa, mikä on saavutettu 11,18 metrin kääntösäteen avulla.
Peugeot 408:n renkaiden vannekoot vaihtelevat 17–20 tuuman välillä. Renkaat ovat luokiteltu A-luokkaan, mikä tarkoittaa alhaisempaa vierinvastusta. Silti Peugeotin korkeita vaatimuksia ajo-ominaisuuksista ei ole unohdettu.
Peugeot 408:aan on tarjolla kaksi eri lataushybridiversiota:
- PLUG-IN HYBRID 225 e-EAT8: etuveto / yhteisteho 180 hv (132 kW), PureTech-moottori ja 81 kW tuottava sähkömoottori, joka on yhdistetty e-EAT8-automaattivaihteistoon
- PLUG-IN HYBRID 180 e-EAT8: etuveto / yhteisteho 150 hv (110 kW), PureTech-moottori ja 81 kW tuottava sähkömoottori, joka on yhdistetty e-EAT8-automaattivaihteistoon
Molempien lataushybridien litiumioniakku on kapasiteetiltaan 12,4 kWh ja sen suurin antoteho on 102 kW. Suomessa 408:ssa on vakiona tehokkaampi yksivaiheinen 7,4 kW:n sisäinen laturi, joka nopeuttaa esimerkiksi asiointilatausta.
Arvioidut latausajat:
- 7,4 kW:n teholla (1x32 A) auton akku latautuu täyteen 1 tunnissa ja 55 minuutissa.
- 16 A -sulakkeella autoa ladataan yhdestä vaiheesta 3,7 kW:n teholla, jolloin akku latautuu täyteen 3 tunnissa ja 50 minuutissa.
- Tavallisesta kotitalouspistorasiasta ladattuna (8 A) akku latautuu täyteen 7,5 tunnissa.
Tarjolla on myös polttomoottori: 130-hevosvoimainen 1,2-litrainen 3-sylinterinen PureTech-moottori, joka täyttää viimeisimmät Euro 6.4 -normit, on yhdistetty 8-portaiseen EAT-8-automaattivaihteistoon ja Start&Stop-järjestelmään.
On hyvä huomioida, että kaikki Peugeot 408:n moottorivaihtoehdot on varustettu 8-portaisella automaattivaihteistolla, joka tarjoaa mielenrauhaa ja energiatehokkuutta.
Myöhemmin tarjolle tulee lisäksi täyssähköversio.
Energiatehokkuus ja hyötysuhde on ollut Peugeotin suunnittelutiimin keskiössä koko 408:n suunnittelu- ja kehitysprosessin ajan. Tavoitteena on ollut alentaa kulutusta ja rajoittaa hiilidioksidipäästöjä.
Erityistä huomioita on kiinnitetty 408:n aerodynamiikkaan. Puskuri, takaluukun lippa, diffuusori, korin pilarit, peilit ja pohjan suojat…, kaikki koriosat on optimoitu kiitos Peugeotin muotoilijoiden ja insinöörien yhteistyön. Edellä mainittu yhteistyö pitää sisällään samanlaisia toimintatapoja kuin 9X8-hyperauton suunnittelussa on käytetty. Samalla vanteiden muotoilu mahdollistaa erinomaisen aerodynamiikan ja parantaa auton kokonaissuorituskykyä.
Korin jäykkyys ja ylimääräisten värinöiden vähentäminen on toteutettu mm. liimaamalla kantavia rakenteita yhteen. Ajonautinto on osa uuden Peugeot 408:n DNA:ta. Siihen kuuluvat esimerkillinen vakaus, luokkansa paras mukavuus ja ketteryys kaupungissa, mikä on saavutettu 11,18 metrin kääntösäteen avulla.
Peugeot 408:n renkaiden vannekoot vaihtelevat 17–20 tuuman välillä. Renkaat ovat luokiteltu A-luokkaan, mikä tarkoittaa alhaisempaa vierinvastusta. Silti Peugeotin korkeita vaatimuksia ajo-ominaisuuksista ei ole unohdettu.
Peugeot 408:aan on tarjolla kaksi eri lataushybridiversiota:
- PLUG-IN HYBRID 225 e-EAT8: etuveto / yhteisteho 180 hv (132 kW), PureTech-moottori ja 81 kW tuottava sähkömoottori, joka on yhdistetty e-EAT8-automaattivaihteistoon
- PLUG-IN HYBRID 180 e-EAT8: etuveto / yhteisteho 150 hv (110 kW), PureTech-moottori ja 81 kW tuottava sähkömoottori, joka on yhdistetty e-EAT8-automaattivaihteistoon
Molempien lataushybridien litiumioniakku on kapasiteetiltaan 12,4 kWh ja sen suurin antoteho on 102 kW. Suomessa 408:ssa on vakiona tehokkaampi yksivaiheinen 7,4 kW:n sisäinen laturi, joka nopeuttaa esimerkiksi asiointilatausta.
Arvioidut latausajat:
- 7,4 kW:n teholla (1x32 A) auton akku latautuu täyteen 1 tunnissa ja 55 minuutissa.
- 16 A -sulakkeella autoa ladataan yhdestä vaiheesta 3,7 kW:n teholla, jolloin akku latautuu täyteen 3 tunnissa ja 50 minuutissa.
- Tavallisesta kotitalouspistorasiasta ladattuna (8 A) akku latautuu täyteen 7,5 tunnissa.
Tarjolla on myös polttomoottori: 130-hevosvoimainen 1,2-litrainen 3-sylinterinen PureTech-moottori, joka täyttää viimeisimmät Euro 6.4 -normit, on yhdistetty 8-portaiseen EAT-8-automaattivaihteistoon ja Start&Stop-järjestelmään.
On hyvä huomioida, että kaikki Peugeot 408:n moottorivaihtoehdot on varustettu 8-portaisella automaattivaihteistolla, joka tarjoaa mielenrauhaa ja energiatehokkuutta.
Myöhemmin tarjolle tulee lisäksi täyssähköversio.
Peugeot 408 on suunniteltu c-segmentin huipulle kuuluvaksi fastback-tyyliseksi autoksi ja tarjoaa kattavan määrän mukavuusvarusteita, jotta matkustamisesta tulisi mahdollisimman nautinnollista.
Etuistuimet ovat erityisen mukavat, ja on hyväksytty AGR-merkillä (Aktion für Gesunder Rücken), joka on saksalainen ergonomiaan ja selän terveyteen erikoistunut asiantuntijajärjestö. AGR-merkki takaa sekä etuistuimen ergonomian että sen monipuoliset säätövarat.
Istuimet voi myös hankkia 10-suuntaisilla sähkösäädöillä, joissa on kaksi muistiasetusta kuljettajalle. Etumatkustajalle tarjolla on 6-suuntaiset säädöt. Lisäksi tarjolla 8-tyynyinen ilmatoiminen hieronta, jossa on viisi eri hierontaohjelmaa. Ja tietenkin mukana on istuinlämmitys.
Istuinten muotoilu on suunniteltu korostamaan käytettyjen materiaalien laadukkuutta: kuvioitu kangas, tekninen verkkokuvio, alcantara, rei’itetty nahka ja väritetty nappanahka. GT-versioissa istuimet on koristeltu Adamiitin-värisellä ompeleella, joka korostuu myös kojelaudassa, ovipaneeleissa ja keskikonsolin pehmusteissa.
Etuistuinten välissä olevassa keskikonsolin kaaressa sijaitsee puhelimen langattoman latauksen alue. Loput konsolista on pyhitetty kokonaisuudessaan säilytystiloihin ja käytännöllisyyteen: keskikyynärnoja, kaksi USB-C-pistoketta (lataaminen/data), kaksi isoa mukitelinettä sekä jopa 33 litraa erikokoisia säilytystiloja.
Takatilat ovat erityisen avarat, kiitos 2,787-metrisen akselivälin, joka tekee uudesta 408:sta kaikista tilavimman Peugeotin takamatkustajille. Polvitilaa on 188 mm. Jalkatila tarjoaa takamatkustajille riittävästi tilaa jopa jalkojen venyttelyyn etuistuinten alla. Takaistuimet on muotoiltu niin, että sekä istuinosa että istuimen kulma tarjoavat matkustajille mahdollisimman paljon tilaa ja hyvän matkustusmukavuuden.
Auton keskikonsolista löytyy kaksi USB-C-pistoketta takamatkustajille.
Uusi Peugeot 408 tarjoaa vakiona kahdessa osassa taittuvat takapenkin selkänojat (60/40) sekä suksiluukun. GT-versiossa takapenkit voidaan kaataa yhdellä liikkeellä tavaratilan reunoista löytyvillä vivuilla.
Uuden 408:n tavaratila on erityisen tilava. Kun kummatkin istuimet on taitettu alas, tilavuus kasvaa 536 litrasta aina 1 611 litraan (sisältäen 36 litraa säilytystilaa tavaratilan lattian alla polttomoottorimalleissa). Istuimet kaadettuna tavaratilaan mahtuu jopa 1,89 metriä pitkä esine.
Arkikäytettävyyden parantamiseksi tavaratila on varustettu 12 V -pistokkeella tilan oikealla puolella, LED-valolla, säilytysverkolla, kiinnityshihnoilla sekä kassikoukuilla.
Tavaratilan suojahylly on kiinnitetty suoraan takaluukkuun ja liikkuu sen mukana, kun luukku avataan.
Takaluukku on motorisoitu, jotta tavaratilan käyttö olisi helpompaa silloin, kun kädet ovat täynnä tavaraa. Se avautuu automaattisesti, kun…
- jalkaa heilauttaa takapuskurin alla
- painaa takaluukun avausnappia kauko-ohjainavaimesta
- painaa takaluukun avausnappia auton takana tai kojelaudassa
Uuden 408:n LED-tunnelmavalaistus (8 eri väriä) sijaitsee keskusnäytön takana. Se luo pehmeää valoa ja tuo matkustamoon hienostunutta tunnelmaa. Sama valo ulottuu myös ovipaneeleihin, jotka on varustetasosta riippuen koristettu joko alcantaralla tai aidolla puristetulla alumiinilla.
Uuden Peugeot 408:n lämpötilan ylläpitoon ja akustiikkaan liittyvää mukavuutta on päivitetty uusien ikkunoihin käytettyjen tekniikoiden avulla:
- tuulilasi on kokonaan lämmitettävä
- etu- ja takalasien paksuutta on kasvatettu 3,85 millimetriin
- Edessä sivuikkunat on laminoitu (Allure Pack -taso ja ylöspäin) paremman äänieristyksen saavuttamiseksi.
Ilmastointijärjestelmä auttaa matkustajien lämpömukavuudessa. Raikasta ilmaa etumatkustajille puhaltavat ilmansuuttimet on sijoitettu korkealle kojelautaan, takamatkustajat saavat puolestaan raikasta ilmaa kahdesta keskikonsolista sijaitsevasta ilmansuuttimesta.
Jotta auton sisällä oleva ilma olisi mahdollisimman puhdasta, uusi 408 on varustettu AQS-järjestelmällä (Air Quality System), joka seuraa jatkuvasti auton sisälle tulevaa ilmanlaatua. Se kytkee automaattisesti sisäilmankierron päälle tai pois. GT-tasosta ylöspäin tarjolla on myös Clean Cabin -järjestelmä, joka suodattaa auton sisään kantautuvia kaasuja partikkeleita. Ilmanlaatu näytetään auton keskinäytössä.
Yhdessä ranskalaisen audio-järjestelmiin erikoistuneen Focalin kanssa kehitetty Peugeot 408:n FOCAL® Premium Hi-Fi -järjestelmä on yli kolme vuotta kestäneen yhteistyön hedelmä. Järjestelmä sisältää digitaalisen ARKAMYS-ääniprosessoinnin, joka yhdessä 10-kaiuttimisen FOCAL® Premium Hi-Fi -järjestelemän kanssa sisältää eksklusiivisia patentteja.
Peugeotin ja Focalin tiimit ovat toimineet yhteistyössä löytääkseen kaikista parhaat sijainnit kaiuttimille, jotta kaikilla matkustajilla oisi mahdollisuus nauttia erinomaisesta äänikokemuksesta. Auton sisällä äänimaisema on vakaa ja tarkka, puheäänet selkeitä ja yksityiskohtaisia ja basso syvä sekä voimakas.
Peugeot Easy-care on suunniteltu vakuuttamaan sähköistettyjen autojen ostajat ja saamaan heidät tuntemaan autonsa ilman huolen häivää:
- Simulaattorit ja digitaaliset matkat tarjoavat tietoa sähköisestä liikkumisestä Peugeotin verkkosivuilla
- Mukautuvat huoltosopimukset voidaan sisällyttää yhteen rahoitussopimukseen, jotta asiakkaat voivat nauttia autostaan rauhassa.
- Akun kapasiteetista kertova todistus huollon jälkeen auttaa sähköistetyn auton jälleenmyynnissä, sillä se kertoo akun jäljellä olevan kapasiteetin.
- Akkutakuu kattaa 8 vuotta tai 160 000 km.
MyPeugeot-applikaation tai auton keskinäytön välityksellä on mahdollista:
- käynnistää tai ajastaa auton esilämmitys/jäähdytys. Mukavuuden lisäksi tämän ominaisuus parantaa auton toimintamatkaa (auton haluttu lämpötila saavutetaan nopeammin) ennakoimalla akun optimaalista käyttölämpötilaa, kun auton on latauksessa.
- tarkistaa, ajastaa, käynnistää tai lykätä akun lataus.