Suurten keksintöjensä ja lukemattomien menestystensä ansiosta Peugeotilla on vaikuttava historia ja tulevaisuus.
Armand Peugeot esitteli Pariisin maailmannäyttelyssä ensimmäisen Peugeot-nimeä kantavan auton, 3-pyöräisen höyrykäyttöisen auton, joka kehitettiin yhteistyössä maineikkaan insinööri Léon Serpollet'n kanssa. Autoa ei kuitenkaan koskaan tuotu markkinoille.
PEUGEOT 203 oli ensimmäinen toisen maailmansodan jälkeen valmistettu auto. Se oli myös ensimmäinen itsekantavalla korilla varustettu automalli, jonka moottorin sylinterinkansi oli puolipallon muotoinen ja venttiilit V-muotoisessa kulmassa. Autoa valmistettiin yli puoli miljoonaa kappaletta.
404:n muotoilusta vastasi Pininfarina. Tämän automallin lasipintojen aiempaa suurempi määrä kuvasti nykyaikaisuutta ja tyylikkyyttä 1960-luvulla esiteltyjen uusien autojen tapaan, toisin kuin 1950-luvun automalleissa…Vuonna 1961 Peugeot 404 varustettiin ensimmäisellä suorasuihkutusmoottorilla.
504, joka valittiin Vuoden autoksi 1969, oli ja on edelleen pisimpään tuotannossa ollut Peugeot-automalli (3 700 000 kappaletta valmistettiin vuoteen 2006 mennessä, jolloin auton valmistus päättyi.) Auto oli suunniteltu keskiluokkaa edustavalle asiakaskunnalle. Ajovakautensa ja kestävyytensä ansiosta siitä tuli myös Afrikan ja Etelä-Amerikan suosituin auto.
PEUGEOT 104:n mainoslause "Koko PEUGEOT 3,58 metrissä" kuvasti mainiosti tätä aikakautensa lyhyintä neliovista sedania.
604 oli PEUGEOTin ensimmäinen 6-sylinterinen sedan 601:n jälkeen. Tyylikkyytensä ja pituutensa ansiosta valtion korkeimmat virkamiehet eri puolilla Eurooppaa valitsivat PEUGEOT 604:n edustusautokseen. 604 oli ensimmäinen auto, jonka voimanlähteeksi asennettiin turbodieselmoottori.
Ikonisesta PEUGEOT 205:stä tuli aikoinaan PEUGEOT'in pelastaja, todellinen menestystuote, joka sai lisänimen "Maaginen numero". 205:llä voitettiin kaksi kertaa rallin maailmanmestaruus ja kaksi kertaa myös Paris-Dakar-kestävyysralli. 205:stä tuli myydyin auto Ranskassa ja myös kaikkien aikojen eniten ulkomaille viety ranskalainen automalli.
Pininfarinan ajattoman muotoilun ansiosta 406 Coupésta tuli keräilijöiden unelma. Se oli myös ensimmäinen Coupé, jonka yhdeksi voimanlähteeksi valittiin dieselmoottori (2001).
Vuoden Auto -valinta osui jo toisen kerran Peugeotille, vuonna 1988 uudelle perheautolle, 405:lle.
206 oli toinen Peugeotin todellisista menestysmalleista, jolla saavutettiin kolme rallin maailmanmestaruutta. 206 CC, joka tuli markkinoille vuonna 2000, toi uudestaan muotiin "muunneltavan coupén".
Uusi PEUGEOT 3008 sai kiitosta muotoilustaan, sisätiloistaan ja suorituskyvystään. 58 eurooppalaista autotoimittajaa valitsi uuden 3008:n Vuoden Autoksi 2017. Kyse oli ensimmäisestä palkinnon saaneesta SUV:sta 1964 käynnistyneessä Vuoden Auto -valintojen historiassa. 3008 oli viides Peugeot, joka valittiin Vuoden Autoksi. Ensimmäinen oli 504 vuonna 1969, toinen 405 vuonna 1988, kolmas 307 vuonna 2020 ja neljäs 308 vuonna 2014.
TARVITSETKO APUA?
PEUGEOT-MALLISTO
SIVUKARTTA